سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 30, 2020
12:32 پنجشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111339

تحویل دارو به بازنشستگان با پهپاد

شرکت پست آمریکایی یونایتد پارسل سرویس و شرکت داروسازی «CVS» با همکاری یکدیگر قصد دارند با استفاده از پهپاد، به جامعه بازنشستگان فلوریدا که به‌دلیل ویروس کرونا در خانه‌های خود مانده‌اند،‌ خدمات‌رسانی کنند. از زمان شیوع «ویروس کرونا» در آمریکا، شرکت‌های پهپادسازی به‌دنبال راه‌هایی برای کمک به جلوگیری از شیوع این ویروس بوده‌اند.
از آن زمان تاکنون بسیاری از پهپادها به خانه‌های مردم بسته تحویل می‌دهند تا مردم در دوران شیوع ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند. در این راستا، شرکت پست آمریکایی «یونایتد پارسل سرویس» با همکاری شرکت داروسازی «CVS» قصد دارند داروهای تجویز شده را با استفاده از پهپادها به دست ۱۳۵ هزار نفر از مردم بخشی از فلوریدا که هم‌اکنون در خانه‌های خود مانده‌اند، برساند. تاکنون ۱۷۱ تن از این روستا که یک جامعه بازنشستگی است، مبتلا به ویروس کرونا شده و ۱۲ نفر جان خود را به‌دلیل ابتلا به «کووید-۱۹» از دست داده‌اند.
 
این برنامه از تاریخ ۴ ماه مه آغاز خواهد شد و مردم دهکده‌ای در فلوریدا نسخه‌های خود را از پهپاد «M۲» شرکت  «Matternet» دریافت خواهند کرد. این پهپادها قادر به حمل ۲/ ۲ کیلوگرم بار تا فاصله ۲۰ کیلومتر هستند. سفارش‌های مردم در یک منطقه مشخص فرود خواهد آمد. پس از فرود داروها یک کارگر داروها را به دست افراد خواهد رساند. «اسکات پرایس» مدیر ارشد استراتژی شرکت «یونایتد پارسل سرویس» گفت: سرویس جدید تحویل بسته ما به شرکت داروسازی «CVS» کمک خواهد کرد که کار تحویل دارو به جامعه بازنشستگان را با روشی ایمن‌تر و کارآمدتر انجام دهند. وی افزود: شرکت ما متعهد است که نقش خود در مبارزه با عدم گسترش ویروس کرونا را به شیوه‌ای مطلوب انجام دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.