اپلیکیشن

تلفن همراه

May 1, 2020
11:59 جمعه، 12ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111359

ویژگی مورد انتظار کاربران «ویز» بزودی به این اپلیکیشن اضافه می‌شود

این ویژگی به کاربر می‌گوید در کدام لاین قرار بگیرد
 
 
 
 
اگرچه این روزها و به دلیل همه‌‎گیری ویروس کرونا میزان رانندگی‌ها‌ به حداقل رسیده و طبق اطلاعات حاصل از نقشه‌ها‌ی گوگل و اپل، تردد و تجمع‌ها‌ در پی سخت‌گیری دولت‌ها‌ در این زمینه به طور محسوسی کاهش یافته، اما اپلیکیشن‌ها‌ی ناوبری و مسیریابی همچنان می‌توانند در این روزها کاربردی باشند.
 
چندی پیش شرکت ویز (Waze) ویژگی‌ها‌ و قابلیت‌ها‌ی جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده که اطلاعاتی با ویروس کرونا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اما اخیرا اطلاعات جدیدی از این اپلیکیشن متعلق به گوگل به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد ویز در حال اضافه کردن قابلیتی است که نبود آن به خوبی احساس می‌شد و کاربران بی‌صبرانه منتظر ورود آن به این اپلیکیشن بودند.
 
این قابلیت تحت عنوان Lane Guidance شناخته می‌شود و برای موقعیت‌ها‌یی که کاربر آشنایی چندانی به جاده‌ها‌ ندارد به وی کمک می‌کند تا با تغییر لاین حرکتی در خیابان، راحت‌تر از آن خارج شود. این قابلیت در قالب علائم گرافیکی در قسمت بالایی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و لاینی که می‌بایست کاربر در آن حرکت کند، به صورت برجسته یا‌ها‌یلات درمی‌آید.
 
طبق گزارش منتشر شده، این قابلیت حدود 500 متر مانده به محل دور زدن و یک کیلومتر مانده به خروجی بزرگراه در بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود.
 
در حال حاضر، این قابلیت در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و گفته می‌شود طی روزهای آتی برای کاربران برخی از کشورها قابل استفاده خواهد بود. به نظر می‌رسد که Lane Guidance طی چند هفته آتی در دسترس تمامی‌کاربران ویز در سراسر دنیا قرار خواهد گرفت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.