تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 3, 2020
11:43 یکشنبه، 14ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111429

سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا روی استارت‌آپ «کمدا»

 
کمدا، شبکه اجتماعی مخصوص خرید و فروش اینترنتی لباس توانسته موفق به جذب سرمایه از سمت دیجی‌کالا، بزرگترین خرده فروشی آنلاین کشور شود. مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذاری کمدا، ثنا خالصی این خبر را در ویروگول، شبکه اجتماعی تولید محتوای فارسی اعلام کرده است.
 
امیرحسن موسوی،‌ روابط‌عمومی دیجی‌کالا اعلام می‌کند که امکان اعلام جزییات این سرمایه‌گذاری را ندارند و روز سه‌شنبه بیانیه مطبوعاتی رسمی دیجی‌کالا در این ارتباط منتشر خواهد شد؛ اما به گفته موسوی این سرمایه‌گذاری در ازای بخشی از سهام کمدا صورت گرفته است. او تاکید می‌کند این سرمایه‌گذاری به معنی خرید یا ادغام کمدا با تیم دیجی‌کالا نیست، چرا که کمدا همچون قبل به صورت مستقل با تیم و مدیریت پیشین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
موسوی در پاسخ به این سوال که چرا دیجی‌کالا این استارت‌آپ را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است به پیوست گفت:‌ «دیجی‌کالا پیوسته به دنبال تجربه خوشایند خرید برای مشتری خود بوده و اینکه با کمک سرویس‌های مختلف این تجربه خوشایند را تثبیت کند،‌ دقیقا پیش از این هم با سرمایه‌گذاری بر استارت‌آپ هایی مانند فیدیبو و یا راه‌اندازی دیجی‌پی همین هدف را دنبال می‌کردیم. کمدا را به این دلیل انتخاب کردیم که یکی از موفق‌ترین شرکت‌های استارت‌آپی در زمینه social commerce است.» موسوی با اشاره به اینکه براساس گزارش‌های جهانی social commerce یکی از ترند‌های قابل توجه در آینده خواهد بود توضیح داد: «دیجی‌کالا پیوسته در حال تحقیق و بررسی بازار است و استارت‌آپ‌های موفقی که امکان رشد و پتانسیل بالایی برای موفقیت دارند را انتخاب و روی آنها سرمایه گذاری می‌کند تا مسیر رشدشان را تسریع کند؛ چرا که ما نمی‌خواهیم همه چیز را خودمان راه‌اندازی کنیم. در دنیا و براساس پیش‌بینی‌ها social commerce یکی از ترند‌های اصلی است که در تجارت الکترونیکی رخ خواهد داد. برای همین کمدا هم دقیقا به همین دلیل انتخاب شده چون در بخش social commerce رشد خوب و قابل‌ توجه‌ای داشته است.» موسوی تاکید می‌کند که دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری و اضافه کردن استارت‌آپ‌های موفق به خانواده خود در حال تکمیل پازلی است که در نهایت تجربه خوشایند خرید آنلاین از سمت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.
 
اما ثنا خالصی، مدیر و بنیان‌گذار کمدا هم در تماس پیوست حاضر به اعلام جزییات در مورد جذب این سرمایه‌گذاری نشد؛ اما اعلام کرد که کمدا حاضر شده برای افزایش سرعت رشد خود، توسعه‌ی تیم و پیاده سازی ایده‌هایش، سرمایه‌گذاری از دیجی‌کالا را بپذیرد. همچنین خالصی از تغییرات سرمایه‌گذران پیشین در این شرکت خبر می‌دهد و می‌گوید:  «در راستای این سرمایه‌گذاری، مجموعه اسمارتاپ نیز از ترکیب سهامداری شرکت کمدا خارج شد و دیجی‌کالا قسمتی از سهام کمدا را خواهد داشت.» او اعلام جزییات از درصد سهام واگذاری کمدا به دیجی‌کالا را به زمانی در آینده موکول می‌کند؛ اما تاکید دارد که قرار است از این سرمایه برای رشد و گسترش کمدا استفاده شود. به باور خالصی کمدا، بهانه‌ای برای ایجاد روابط انسانی، خلق تجربه‌ای جدید از اشتراک‌گذاری با داستان‌های شخصی و متعاقبا تجارت بوده، هست و خواهد بود.
 
متن توضیحات بنیان‌گذاری کمدا در ویرگول را می‌توانید از اینجا بخوانید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.