اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

May 4, 2020
11:22 دوشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111467

مشکلات شبکه شاد در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شد

وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشکلات شبکه شاد را بررسی کردند.
 
میرحمایت میرزاده خاطرنشان کرد: محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و معاونین وی امروز – یکشنبه – در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
 
وی، مشکلات ناشی از شبکه شاد را یکی از مباحث مطرح شده در این کمیسیون عنوان کرد و گفت: نمایندگان مشکلاتی که دانش آموزان، خانواده ‌ها و معلمان در استان‌های مختلف دارند را به وزیر آموزش و پرورش منعکس کردند از جمله اینکه اینترنت در برخی مناطق وجود ندارد یا اینکه ضعیف است.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت آموزش پرورش، دانش آموزان و معلمان را مجبور به استفاده از شبکه شاد برای آموزش کرده است، گفت: خیلی از والدین دانش آموزان یا فاقد گوشی هستند و یا گوشی پیشرفته ندارند و برخی هم اعتقادی به دادن گوشی به بچه ندارند.
 
میرزاده تصریح کرد: اجبار دانش‌آموزان به استفاده از شبکه شاد، هزینه‌هایی را هم از جهت خرید گوشی و هم از جهت اینترنت به خانواده‌ها تحمیل کرده و موجب چشم و هم‌چشمی در بین خانواده‌ها برای خرید گوشی بالاتر شده است.
 
این نماینده مجلس درباره توضیحات وزیر آموزش و پرورش هم گفت: وزیر توضیحاتی را راجع به شبکه شاد ارائه کرد و مشخص بود که برای این شبکه زحمت زیادی کشیده شده و این شبکه با نگاه بلندمدت طراحی و تهیه شده است.
 
میرزاده به نقل از وزیر آموزش و پرورش افزود: ممکن است کرونا مدت‌ها طول بکشد و سال آینده هم گرفتار این بیماری باشیم که شبکه شاد را برای ایجاد ظرفیتی ماندگار در جهت آموزش از راه دور ایجاد کردیم.
 
وی گفت: وزیر آموزش و پرورش توضیح داد که مشکلات موجود به تدریج رفع می‌شود و با وزارت ارتباطات درباره اینترنت و مشکلات آن پیگیری می‌کنیم که رفع شود.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: درباره دانش‌آموزان بی‌بضاعت هم دنبال راه حل هایی هستیم که در راستای حل مشکلات آنها گام هایی برداشته شود.
 
میرزاده گفت: مقرر شد که مشکلات بیان شده از طرف نمایندگان در ستاد آموزش و پرورش برای کرونا مطرح و برای آن چاره‌اندیشی شود.
 
وی با بیان اینکه مقرر شد ۱۷ خرداد شروع امتحانات نهایی به صورت حضوری باشد و سه هفته هم طول بکشد، یادآورشد: نمایندگان مشکلاتی را مطرح کردند و نهایتا قرار شد با رعایت پروتکل ها و مقررات وزارت بهداشت، سه هفته بعد از آن هم کنکور بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شود که تاریخ کنکور را سازمان سنجش و وزارت علوم اعلام خواهند کرد.
 
این نماینده مجلس درباره عدم رعایت مصوبات مجلس و آماده نشدن سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش نیز گفت: همیشه سازمان سنجش گلایه‌مند است که این سوابق تحصیلی قابل اعمال در کنکور باید زودتر آماده شود که بتوانند دانش آموزان از مزایای آن در پذیرش کنکور استفاده کنند که این موضوع نیز به وزیر و معاونین منتقل شد.
 
میرزاده به حضور علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این کمیسیون اشاره کرد و افزود: موسسات غیردولتی و شعبات دانشگاه آزاد به خاطر شیوع کرونا دچار مشکل شده اند زیرا اگر نتوانند شهریه بگیرند، نمی توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت کنند.
 
وی به نقل از معاون وزیر علوم هم یادآورشد: وزیر علوم از ستاد ملی کرونا خواسته است که به نوعی موسسات آموزشی غیردولتی و دانشگاه آزاد هم در زمره مشاغل زیان‌ده مورد حمایت قرار گیرند.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: در مورد رشته هایی که موسسات خواستار دایر کردن آنها هستند قرار شد که شرایط کرونا و زیان دهی آن به نوعی لحاظ شود و مستندات لازم انجام گیرد و طرحی به نام طرح تعاون را معاون وزیر علوم مطرح کرد که بر اساس آن، مقرر شد از هیات علمی دانشگاه های دولتی در دانشگاه های غیردولتی برای کاهش هزینه های این موسسات استفاده شود.
 
میرزاده گفت: همچنین در این نشست شهریه این ترم دانشجویان هم مطرح شد باید دید که فرمول آن چه گونه محاسبه می‌شود که هم به ضرر دانشجو نباشد و هم به ضرر موسسات نشود و اینکه چطور دانشگاه های شهرهای کوچک از امکانات دانشگاه های بزرگ استفاده کنند مطرح شد که مقرر شد کارگروهی به نام کارگروه الکترونیک در وزارت علوم تدارک دیده شود که با کمک آن دانشگاه های مناطق کوچک به دانشگاه های مناطق بزرگ متصل شوند و از ظرفیت های آنها استفاده کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد که امتحانات دانشگاه ها هم طبق روال، اواخر خرداد شروع می شود و مقرر شد تفویض اختیار لازم به دانشگاه ها انجام شود و به دانشجویان شهرهای کوچک اجازه داده شود که محل امتحانشان در همان دانشگاه محل سکونتشان باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.