تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 4, 2020
15:07 دوشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111494

آگهی‌های مسکن کمتر شد، سهم دیوار بیشتر

تعداد آگهی‌های آنلاین ثبت شده مسکن در زمستان سال گذشته به نسبت فصل‌های قبل، کمتر شده؛ اما دیوار، به عنوان پلتفرم ثبت نیازمندی‌های آنلاین همچنان به روند افزایش سهم خود از این بازار ادامه می‌دهد.
 
 ملک‌رادار، موتورجست‌وجوی آگهی ملکی،‌ در سومین گزارش فصلی خود که مربوط به آمارهای زمستان ۹۸ می‌شود، اعلام کرد، تعداد آگهی‌های ملکی ثبت شده در فصل زمستان به نسبت پاییز و تابستان، کاهش داشته است. این کاهش در استان‌های تهران و البرز به صورت مستمر دیده می‌شود؛ اما منطقه خراسان پس از یک دوره کاهش در پاییز سال گذشته، در فصل زمستان با افزایش تعداد آگهی‌های آنلاین مسکن روبرو بوده است.
 
به صورت کلی در زمستان سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۲۴ هزار آگهی ملکی در پلتفرم‌های مختلف به ثبت رسیده که به نسبت تابستان، بیش از ۶۱۲ هزار مورد کاهش داشته است.
 
 
 
 
 
 
همچنان دیوار
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است که تمامی آگهی‌های سایت‌ها و روزنامه‌ها را به صورت یک‌جا در بات تلگرامی و اپ تحت وب خود منتشر می‌کند. این آگهی‌ها مربوط به استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان هستند.
 
براساس آمارهای ملک‌رادار، در فصل زمستان، سایت دیوار همچنان به روند افزایشی خود از بازار آگهی‌های آنلاین مسکن ادامه داده و بیش از ۶٧ درصد این بازار را در اختیار داشته است. در مقابل، سایت شیپور دیگر بازیگر حوزه نیازمندی‌های آنلاین همچنان روند کاهشی داشته و از سهم ٢٨ درصدی در تابستان به ٢٣ درصد رسیده است. در این گزارش دیده می‌شود که رسانه‌های مکتوب (همشهری و خراسان) سهم زیادی از بازار آگهی‌های مسکن را در اختیار ندارند. هرچند سهم همشهری به نسبت فصل‌های قبل، اندکی بیشتر شده است.
 
 
 
 
شاخص جدید
در جدیدترین گزارش ملک‌رادار از بازار آگهی‌ها، شاخص جدیدی با عنوان «کیفیت آگهی‌ها» دیده می‌شود. در این گزارش آمده است که آگهی‌های سایت‌ها، روزنامه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، به صورت یکسان از سوی کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و کیفیت آگهی‌ها را می‌توان از تقسیم تعداد آگهی‌ها بر کلیک آنها به دست آورد. عدد به دست آمده، نشان می‌دهد در مجموع چند درصد آگهی‌های یک سایت، بازدید داشته‌اند. بر این اساس، سایت دیوار گرچه از نظر تعداد آگهی در صدر قرار دارد اما از نظر کیفیت آگهی‌ها، رتبه دوم را پس از سایت آلونک دارد.
 
کمترین میزان از این نظر به روزنامه خراسان مربوط می‌شود و به طور متوسط کیفیت آگهی‌های منتشر شده در زمستان ۰.۲۳ است که نشان می‌دهد تنها ۲۳ درصد آگهی‌های منتشر شده در زمستان سال گذشته، از سوی شهروندان، دیده شده‌اند.
 
 
 
 
در این گزارش همچنین تاثیر کرونا بر بازار آگهی‌های ملکی بررسی شده است.
 
متن کامل این گزارش را اینجا ببینید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.