اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 4, 2020
16:42 دوشنبه، 15ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111496

نقش “فضای مجازی” در غائله کرونا

 
 
به لطف و مدد الهی… ایران در برابر این بلا "کرونا" بر اساس الگوی اسلامی و انقلابی و اخلاقی و بر پایه شکیبایی و بردباری و حکمت و عقلانیت و معنویت و عدالت ازخود تاب آوری و استواری خوبی نشان داد و به همدلی و همبستگی و هم افزایی و سرمایه اجتماعی بالایی دست یافت.
 
علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه یادداشت خود در اسکان‌نیوز نوشت: در این الگو علم و ایمان و اعتقاد و اخلاق در کنار هم نقش آفرین شد… در این الگو خبری از انفعال و افسردگی و خرافه گرایی و علم زدگی نیست و بی اعتنایی به مسولیت‌های اجتماعی و اخلاقی در آن جایگاهی ندارد… و دین و مذهب و معنویت نقش مهمی در آسایش و سلامت همه جانبه انسان ایفا می‌کند و تقابلی میان علم و ایمان وجود ندارد و همزمان با دعا و توسل به تحقیق و پژوهش و فناوری و توسعه مرزهای دانش بها داده می‌شود… این الگو مانند بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌تواند و باید نظریه پردازی و مدل‌سازی شود و در عرصه های گوناگون اجتماعی بکارگرفته شود و جامعه و جهان معاصر نیازمند آن است وحوزه در ارائه و تبیین این الگو رسالت اساسی دارد.
 
 بهره‌گیری گسترده و موفق از فناوری‌های نوین و فضای مجازی برای فعالیت‌های علمی و آموزشی و پژوهشی و تربیتی و تبلیغی و خدماتی غیر حضوری در ستاد و در مدارس و مراکز حوزوی در مقاطع و سطوح گوناگون و ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای آن  تجربه‌ای نو و مبارک بود.
 
کرونا اهمیت ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و انقلابی را نشان داد و مشخص ساخت که خودکفایی و استقلال و مقاومت و بردباری و معنویت‌گرایی و فرهنگ و اقتصاد مقاومتی و پژوهش و تحقیق و فناوری و مدیریت ملی ودانش بنیان ودرون‌زا چه اندازه در تاب آوری و همبستگی اجتماعی موثر است و جهان دید که در اوج تحریم و تهدید و تخریب متوجه ایران  مدیریت و مقاومت ایران مطلوب و قابل تحسین است.
 
 دراین میان اهمیت توجه به شبکه اینترنت ملی و تقویت زیر ساخت‌های داخلی فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی روش‌تر شد و انتظار می‌رود شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برخی از عقب ماندگی و کوتاهی‌ها را در این زمینه جبران کنند و به ندای رهبری معظم و مراجع عظام و دلسوزان میهن پاسخ سریع دهند.
 
 اندیشه متعالی اسلام و فلسفه و کلام اسلامی در تفسیر و تبیین منطقی و گره‌گشا ازهستی، انسان، تحولات و حوادث طبیعی و اجتماعی سر آمد و پاسخگو است، این اندیشه و فلسفه باید بدرستی تحقیق و تعمیق و ترویج شود. حوزه باید به سهم خود و متناسب با مأموریت‌های خویش به تحقیقات گسترده در این زمینه و خلق مناهج و شیوه‌های نوین بپردازد و برای صیانت از ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی و تقویت ارتباطات اجتماعی و خانوادگی چاره اندیشی نماید.
 
حوزه و روحانیت انقلابی حوزه ای اجتماعی و جهانی و بین المللی است و طلاب و فضلا و اساتید و مدیران جوان اعم از ایرانی و غیر ایرانی و برادر و خواهر و تشکل های بین المللی حوزوی می توانند پیشگام این راه نو باشند، دراین مقطع زمانی فصلی نو در مکاتبه و گفتگو با متفکران و رهبران فکری و دینی گشوده شد و امید است تداوم یابد و به دستاوردهای خوبی بیانجامد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.