تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 5, 2020
16:23 سه شنبه، 16ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111537

اینتل استارتاپ Moovit را خرید؛ چیپ‌سازها تاکسی خودران راه می‌اندازند؟

 
 
اینتل به منظور هموار کردن مسیر تولید تاکسی‌های خودران، استارتاپ ناوبری مووایت (Moovit) را با قیمتی در حدود ۹۰۰ میلیون دلار خرید.
 
اینتل با خرید استارتاپ Moovit از فناوری‌ها و همچنین داده‌های جمع آوری شده آن از بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر از ۱۰۲ کشور دنیا در واحد اتومبیل خودران خود به نام «Mobileye» استفاده خواهد کرد. البته شرکت Moovit همچنان مستقل باقی خواهد ماند.
 
اینتل در گذشته ۷ درصد از سهام شرکت Moovit را تصاحب کرده بود و حالا با پرداخت ۸۴۰ میلیون دلار به صورت نقدی، این شرکت را به طور کامل تحت مالکیت خود درآورده است.
 
اینتل شرکت Moovit را تصاحب کرد
 
بر اساس اطلاعات یک منبع آگاه، مدیران استارتاپ Moovit پیش از شیوع ویروس کرونا برای جذب سرمایه با اینتل مذاکراتی داشته‌اند. این شرکت پول نقد کافی برای مستقل ماندن به مدت یک سال را داشته ولی پس از حتمی شدن تأثیر منفی ویروس کرونا بر اقتصاد، تصمیم به فروش شرکت به اینتل گرفته می‌شود. این قرارداد در مدت ۴۰ روز و از طریق ملاقات‌های مجازی انجام شده است.
 
«Amnon Shashua»، مدیرعامل Mobileye به خبرگزاری رویترز می‌گوید تصاحب Moovit برخی از مهم ترین شکاف‌های این شرکت در حرکت به سمت جلو را پر می‌کند. به گفته او هدف Mobileye تولید تاکسی های خودران و بکارگیری آنها در کشورهایی مثل فرانسه، کره جنوبی و اسرائیل است. «Shashua» می‌گوید تاکسی‌های خودران این شرکت تا سال ۲۰۲۰ آماده خواهند شد.
 
استارتاپ Moovit اپلیکیشنی توسعه داده که با نشان دادن مسیرهای اتوبوس، قطار، دوچرخه و سفرهای اشتراکی، بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به عابرین پیاده و توریست‌ها نشان می‌دهد. اینتل قصد دارد با سازگار کردن این اپ با Mobileye، امکان درخواست تاکسی‌های خودران یا «روبوتاکسی» (Robotaxis) را فراهم کرده و به کمک داده‌های لحظه‌ای آن، از ارسال تاکسی‌ها به مناطق پر رفت و آمد اطمینان حاصل کند.
 
اینتل پیش بینی می‌کند بازار تاکسی‌های خودران تا سال ۲۰۳۰ ارزشی برابر با ۱۶۰ میلیارد دلار پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.