اپراتورها

تلفن همراه

May 6, 2020
15:05 چهارشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111577

کاربران همچنان از فعال نشدن سیم‌کارت‌های طرح سرپرست خانوار، شکایت دارند

مروری بر نظرات منتشر شده اخبار و گزارش‌های پیوست در ارتباط با طرح سیم‌کارت سرپرست خانوار نشان می‌دهد کاربران همچنان از فعال نشدن سیم‌کارت‌های خود شکایت دارند و این مشکل تاکنون رفع نشده است.
 
کاربران برای اخبار و گزارش‌های پیوست درباره طرح سیم‌کارت سرپرست خانوار در مجموع بیش از ۷۰ نظر ثبت کرده‌اند که بیشتر آنها منتشر شده و تنها چند نظر که حاوی توهین بودند، منتشر نشده‌اند. این نظرها در برخی از موارد ارتباطی با گزارش‌ یا اخبار پیوست نداشتند. به عنوان مثال برخی کاربران نشانی خود به منظور دریافت سیم‌کارت، اعلام کرده‌اند؛ این در حالی است که پیوست تنها در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند. برخی دیگر از کامنت‌ها نیز نشان می‌داد عده‌ای از کاربران نتوانسته‌اند در لابلای اخبار مختلف رسانه‌ها، اطلاعات کافی را درباره این طرح به دست بیاورند؛ اما مهم‌ترین بخش از کامنت‌ها مربوط به کسانی می‌شود که از دریافت نکردن سیم‌کارت ثبت‌نامی یا فعال نشدن آن گلایه دارند و حتی عده‌ای از آنها معتقدند پیوست، اخبار دورغ منتشر می‌کند.
 
 
۱۳ اردیبهشت ماه، اولین نظر در رابطه با فعال نشدن سیم‌کارت‌های سرپرست خانوار برای این خبر ثبت شد. یک کاربر نوشت: «این سیم‌کارت‌ها بعد از گذشت هفته‌ها، فعال نمیشن. خیلی کامنت بی‌جواب تو سایت‌های خبری خوندم خود پشتیبانی هم میگه صبر کنید فعال میشه همین. کاش میشد شما که یه گزارشی در این مورد تهیه می‌کردین.» اما یک روز بعد، کاربران بسیاری برای این خبر نظرات مشابهی ثبت کردند.
 
بیشترین نظرات درباره همراه اول است و کاربران نوشته‌اند که با گذشت چندین روز از تحویل گرفتن سیم‌کارت، خبری از فعال‌سازی آن نیست. مثلا یک کاربر نوشته است: «خبر کاملا دروغه، من شیشم سیم‌کارت همراه اول طرح سرپرست خانوار گرفتم با ۹۹۹۰ تماس گرفتم قرار شد بیست و چهار ساعته فعال بشه امروز که چهاردهم هنوز غیر فعال!!» یا کاربر دیگری نوشت: «همراه اول که کاملا دروغ می‌گوید در تاریخ ۹۹/۲/۱ ثبت نام کردم و در تاریخ ۹۹/۲/۹ سیم‌کارت را تحویلم دادند و تاکنون که ۹۹/۲/۱۴ است نه تنها سیم‌کارت فعال نشده است بله امروز دوباره یک عدد سیم‌کارت دیگر با یک شماره‌ای دیگر که اصلا من درخواست نداده بودم برایم ارسال شده است و این هم غیر فعال است. دیگه اینجوریش رو ندیده بودیم.»
 
برخی کاربران نیز شکایت‌هایی از ایرانسل نوشته‌اند: «سلام این چهار روزه بعد تحویل سیم‌کارت هنوز فعال نشده. بعد تحویل پاکت مشخصاتی که تو فرم ثبت‌نام ام‌تی‌ان ایرانسل پر شده به نام من نیست. بارکد پستی سرپرست خانوار که رو جعبه مرسوله نوشته شده با بارکدی که رو برگه فرم ثبت‌نام نوشته فرق میکنه.» یا کاربر دیگری نوشته است: «من سیم‌کارت ایرانسل سرپرست خانوار گرفتم. به دستم رسید. الان سه روزه که فعال نمیشه هرچه هم تماس میگیرم با اپراتور ایرانسل جواب کاملی به من نمیدن اسم و شماره رو میپرسه بعد میگه تا ۲۴ ساعت آینده فعال میشه ۲۴ ساعت گذشت باز تماس گرفتم که گفتن تا دو روز آینده فعال میشه…»
 
انتشار این نظرات باعث شد پیوست موضوع را پیگیری کند و در اولین گام، خبری منتشر شد که در آن اپراتورها اعلام کردند فعال‌سازی سیم‌کارت سرپرست خانوار بدون مشکل و مانند سیم‌کارت‌های دیگر انجام می‌شود؛ اما این خبر با واکنش شدید کاربران روبرو شد و آنها در کامنت‌های متعددی از بر وجود مشکل، اصرار کردند. «به خدا مسخره کردن مردم را. یک هفته است هم سیم‌کارت ایرانسل اومده هم سیم‌کارت همراه اول. هر کاری که بگید کردم راه‌اندازی نشدن. فقط ۴ بار یه اداره پست […] ساوه مراجعه کردم هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست. امروز به زور و خواهش مدارک را جهت ارسال به اپراتورها تحویل اداره پست […] ساوه کردم.» این یکی از کامنت‌ها است. هرچند برخی از کاربران نیز اعلام کردند به سادگی سیم‌کارت خود را فعال کرده‌اند؛ اما کاربران دیگری بودند که حتی موضوع را به بالاتر از اپراتورها مربوط می‌دانستند «اینکه مسلمه بشون گفتند فعال نکنند که مردم نتونند پیام بدهند و در نتیجه وامی هم داده نمیشه. مردمو خیلی  […]  فرض کردند. حتی کسانی که شماره به اسمشونه جوابی نگرفتند یعنی ای ملت بدبخت شما هنوز اینارو نشناختید.»
 
انتشار این اخبار و نظرات در سایت‌های مختلف سرانجام به جایی رسید که همراه اول اعلام کرد سامانه‌ای را برای پیگیری سیم‌کارت‌های طرح سرپرست خانوار راه‌اندازی کرده است؛ اما مشکل همچنان باقی ماند: «سیم‌کارت که فعال شد متوجه شدیم شماره‌ش با اونی که تو سنده فرق داره یعنی اشتباهی از فرد دیگری اومده تو پاکت ما هر چه با پشتیبانی تماس گرفتم اپراتور با تعجب میگفت گوشی و بعد قطع میشد. اون شماره هم که در واقع مال ماست خاموشه بگیم بیا عوض کنیم (البته اگه این اشتباه زنجیره‌ای نباشه). دفاتر خدماتیام که این روزا شلووغ مشغول احراز هویت سجام هستن به ما توجه نمیکنن یکی بگه چکار کنیم.» پیوست در ادامه پیگیری‌های خود نظرات شرکت پست را نیز منتشر کرد؛ اما باز هم موضوع ادامه یافت: «این مطالب که در این گزارش خوانده شده بی‌پایه واساس است. هیچ کدام صحت ندارد. در تاریخ ۹۹/۲/۱ ثبت نام کردم نه تنها ۴۸ ساعته بدستم نرسید بلکه ۹ روز طول کشید در تاریخ ۹۹/۲/۹ سیم‌کارت غیر فعال ارسال شد. با نود نه نود تماس گرفتم گفتند ۲۴ سالت دیگر فعال میشود با گذشت ۱۶ روز از تاریخ ثبت نام و چند بار تماس هر دفعه به ۲۴ ساعت بعد پاس میدهند. وارد بخش پیگیری عنوان شده میرویم مینویسد اطلاعات شما پس تایید و صحت تحویل سیم‌کارت فعال میشود در صورتی که هرروز همین پیغام داده میشود. این تجربه شخص بنده است که با گذشت ۱۶ روز همراه اول هر روز به بهانه‌های مختلف دروغ تحویل مردم می‌دهد و بلاتکلیف مانده‌ایم و شما دوروغ‌های آقایان را که این‌گونه ادبیات در این روزها برای تفره رفتن از زیر بار مسئولیت در مسئولینی که حقوق و مزایای خود را از سرمایه ملی دریافت می‌کنند و میلی رفتار می‌کنند را منتشر می‌کنید ولی واقعیت امر را بعنوان یک رسانه به گوش مردم نمی‌رسانید.»
 
مشکل از کجاست؟ اپراتورها یا شرکت پست؟ شاید کسی خود را برای این حجم از تقاضا آماده نکرده بود. پیوست درحال پیگیری این موضوع از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رگولاتور و نظارت کننده بر اپراتورهای کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.