تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 8, 2020
12:19 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111609

ارسال خودکار اطلاعات شناسه پزشکی کاربران آیفون به مراکز درمانی در آی او اس 13.5

 
در نسخه آزمایشی بروزرسانی آی او اس 13.5 ، قابلیتی جدید برای اپلیکیشن Health رویت شده که امکان اشتراک خودکار اطلاعات شناسه پزشکی یا همان Medical ID را با مراکز درمانی برای کاربران گوشی های آیفون و همچنین ساعت های اپل واچ فراهم می کند.
 
این ویژگی که تحت عنوان Share Medical ID شناخته می شود به گونه‌ای طراحی شده که در صورت فعال بودن و بعد از تماس فرد با شماره های اورژانس، اطلاعات پزشکی وی که در اپلیکیشن Health ذخیره شده، برای این مراکز ارسال و از این اطلاعات برای ارائه دارو و یا اتخاد بهترین شیوه درمان کمک گرفته می شود.
 
کاربران می توانند در شناسه پزشکی اطلاعات مربوط به سلامتی خود از قبیل آلرژی ها، وضعیت سلامتی، نوع گروه خونی، داروهایی که مصرف می کنند و غیره را ثبت کنند. اپل در این باره می گوید: بزودی گوشی های آیفون و ساعت های اپل واچ می توانند به صورت خودکار، اطلاعات موجود در شناسه پزشکی کاربر را به شخصی که در مراکز درمانی پاسخگوی تماس آنهاست، ارسال کنند.
 
علاوه بر این، قابلیت Share Medical ID را می توان به نحوی تنظیم کرد تا بعد از آنکه حالت ویژگی تشخیص سقوط اپل واچ شروع بکار کرد، فعال شود و اطلاعات را به مراکز درمانی ارسال کند. ویژگی تشخیص سقوط که در ساعت های اپل واچ سری 4 و سری 5 تعبیه شده، با کمک طلاعات حاصل از شتاب‌سنج دستگاه، سقوط یا افتادن ناگهانی فرد را تشخیص می دهد و به گزینه‌ای مجهز شده که می تواند در این شرایط، با مراکز درمانی تماس بگیرد.
 
در حال حاضر، قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات شناسه پزشکی تنها در مناطقی قابل استفاده شده که در طرح Enhanced Emergency Data قرار داشته باشند. در این موقعیت ها، بعد از تماس فرد، مراکز درمانی می تواند موقعیت مکانی شخص تماس‌گیرنده را مشخص کرد.
 
این قابلیت به صورت آزمایشی در آی او اس 13.5 عرضه شده و بعد از آنکه اجرای اپلیکیشن Health توسط کاربر، از وی خواسته می شود تا اطلاعات Emergency Access to Medical ID را بررسی کرده و در صورت تمایل، ارسال خودکار آن را فعال کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.