اپلیکیشن

تلفن همراه

May 8, 2020
13:08 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111614

وزیرارتباطات پس از وقوع زلزله در تهران: از امکان تماس پیام‌رسان‌ها استفاده کنید

وزیر ارتباطات پس از وقوع زلزله در تهران، دقایقی پیش (بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت) از مردم خواست به‌جای تماس صوتی از پیام‌رسان‌ها برای اطلاع از حال یکدیگر استفاده کنند.
 
محمد جواد آذری جهرمی درست دقایقی پس از وقوع زلزله در توییتر خود اعلام کرد که به دلیل وقوع زلزله در نزدیکی دماوند ترافیک تماس‌هاس صوتی شهر تهران چند برابر شده است از همین رو از مردم خواست تا برای آزاد سازی کانال‌های صوتی، از امکان تماس با پیام‌رسان‌ها استفاده کنند.
 
 
طبق گفته او در شرایط وقوع زلزله به دلیل تماس‌های مردم با یکدیگر بار ترافیک صوتی بالا ودر مقابل میزان استفاده از اینترنت به شدت کاهش یافته و  ترافیک شبکه دیتا و اینترنت پایین‌تر از حد نرمال بود.
 
جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتی دیگر خود اعلام کرد: با اقدامات انجام دشه ظرفیت تماسهای صوتی افزایش یافت و امکان برقراری تماس صوتی در شبکه تلفن همراه بدون مشکل فراهم شد.
 
او در لایو اینستاگرام هم با اشاره به اینکه ستاد بحران تهران اعلام کرده ممکن است شاهد پس لرزه های دیگری باشیم و گفت: اپراتورهای تلفن همراه ظرفیت لازم برای برقراری تماس میان شهروندان را فراهم کرده اند و شبکه ارتباطی کاملا پایدار است.
 
در دقایق اولیه پس از وقوع زلزله بار ترافیکی روی شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس های صوتی افزایش یافته بود. ساعت ۴۸ دقیقه و ۲۱ ثانیه بامداد ۱۹ اردیبهشت زمین لرزه‌ای به  بزرگی ۵/۱ ریشتر در مرز استان‌های مازندارن و تهران و در نزدیکی دماوند تهران را لرزاند. این زلزله موجب شد تا به صورت ناگهانی طبق گفته وزیر میزان تماس‌های تلفنی افزایش یابد. هنوز میزان خسارت احتمالی اعلام نشده است.
 
در هنگام زلزله باید چه کنیم
ضمن حفظ آرامش، هوشیار و آماده باشیم..
در جای امن پناه بگیریم تا زلزله پایان گیرد.
از سلامت اعضای خانواده اطمینان حاصل کنیم.
به هیچ عنوان درگیر شایعات و اخبار زرد نشویم و تنها از منابع رسمی اخبار را دنبال کنیم.
 بعد از پایان زلزله آمادگی برای پس لرزه داشته باشیم.
مدارک و لوازم ضروری را در دسترس داشته باشیم.
کمی خوراکی مانند بیسکوییت و آب در دسترس داشته باشیم.
در صورت لزوم به خروج از منزل، از قفل بودن درب منزل اطمینان حاصل کنیم و با آرامش از منزل خارج شویم.
با توجه به شرایط وجود بیماری کرونا، حتما پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.
تا سفیدشدن شرایط اخبار را از منابع رسمی دنبال کنیم
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.