اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

May 9, 2020
12:52 شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111635

مدیرعامل رایتل: لازمه ایجاد ارزش افزوده اقتصاد دیجیتالی تخصیص باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز است

ICTna- مدیرعامل رایتل گفت: لازمه تحویل دیجیتالی در کشور ایجاد زیرساخت 5G است و در دنیا راجع به 11 هزار میلیارد دلار اقتصاد 5G صحبت می شود.
 
Rezakhah 2.jpg
یاسر رضاخواه در گفت و گو با خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) گفت: از آنجایی که ایران یک درصد جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده است،اگر یک درصد از این یازده هزار میلیارد دلار را جذب کنیم، راجع به عددی نزدیک 110 میلیارد دلار طی چند سال آینده صحبت می کنیم که 25 درصد تولید ناخالص فعلی ما است.
 
او با اشاره به حجم زیاد ارزش افزوده اقتصادی این حوزه در کشور اظهار داشت: لازمه آن این است که در زیرساخت ارتباطی کشور باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز را به توسعه 5G اختصاص دهیم و به ویژه برای کاربردهای اینترنت اشیا در 5G از آنها استفاده شود تا هوشمندسازی در کشور افزایش یابد.
 
به گفته رضاخواه، اگر کشور نیاز داشته باشد زیرساخت های ارتباطی را برای دورکاری در بنگاه های اقتصادی مختلف ایجاد کند یا حتی خط های صنعتی و تولیدی بدون حضور کارپرداز و متصدی آن فعالیت کند، نیاز است که زیرساخت های کشور در حوزه 5G توسعه یابد و مهمترین باند توسعه آینده اپراتورهای موبایل هم توسعه باندهای 5G است.
 
رضا افزود: توجه به این مساله مهم باعث می شود زیرساخت های ارتباطی کشور برای صنایع قابل استفاده شوند و صنایع بتوانند قسمت عمده ای از عملیات شان را با استفاده از این زیرساخت از راه دور انجام دهند. این موضوع کلیت بحث تحول دیجیتالی است و نمی توان انتظار داشت اپراتورها در آینده با باندهای بالاتر سرمایه گذاری بیسیار بیشتری بکنند تا زیرساخت لازم برای 5G را ایجاد کنند درحالیکه باند مناسب تعداد زیادی از کاربردهای 5G اتفاقا باندهای 700 و 800 مگاهرتز هستند.
 
او اظهار داشت: تجربه جهانی هم این است که برای توسعه بیشتر ارتباطات و کسب سهم بیشتر از اقتصاد دیجیتال، همه کشورها سراغ بکارگیری باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز رفته اند و درحال حاضر بسیاری از دستگاه های عرضه شده به بازار جهانی، هم نسل چهارم و هم نسل پنجم را پشتیبانی می کنند.
 
مدیرعامل رایتل گفت: باندهای 700 و 800 مگاهرتز، باندهایی هستند که در همه جای دنیا جزو باندهای کلیدی و اساسی محسوب می شوند و در کاربردهایی مانند Massive IoT یا IoT برای عام که کاربردهایی مثل کنتورهای هوشمند و اندازه گیری از راه دور است، استفاده می شوند ضمن اینکه در موارد Critical IoT مانند جراحی از راه دور، خودروی خودران یا ربات هایی که در صنایع فعالیت می کنند، همگی به این باند فرکانسی نیاز دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.