اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

May 9, 2020
16:13 شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111645

پیشبرد برنامه های مشترک پژوهشگاه و سازمان فضایی

روسای سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران در دومین جلسه ماهانه بررسی روند کار و پیشرفت پروژه‌های فضایی، تجدید پیمان کردند تا با همکاری دو سازمان، پروژه‌های فضایی کشور با جدیت و بر اساس برنامه‌های تدوین شده به ثمر برسانند.
 مرتضی براری معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رو به پایان است و ما باید از فرصت باقیمانده برای انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه علم و فناوری فضایی استفاده کنیم و آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: بر طبق برنامه ششم، تثبیت نقاط مداری، تامین ماهواره سنجشی و ماهواره مخابراتی برای قرار گرفتن در این نقاط مداری در دستور کار ما بوده که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به انجام برسد.
 
براری تصریح کرد: یکی از تکالیف مهم ما، نهادسازی، فعال‌سازی و توانمندسازی صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه فضایی کشور است، به‌طوریکه‌ صنعت نظارت و صنعت بیمه نیز در این حوزه شکل بگیرد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام جهش تولیداز سوی مقام معظم رهبری افزود: در حوزه علم و فناوری فضایی کشور نیز، این موضوع مورد توجه بوده است تا با استفاده از فناوری فضایی و سنجش از دور، تولیدات کشاورزی و در نتیجه اقتصاد آن ارتقا پیدا کند.
رییس سازمان فضایی ایران با تاکید به اهمیت فعالیت‌های بین‌المللی در توسعه فناوری فضایی گفت: با توجه به دستاوردهای فضایی در کشور، برخی کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرده اند که برای توسعه برنامه‌های فضایی خود از توانمندی‌های ایران استفاده کنند.
 
در ادامه این نشست، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده، حوزه فضایی در وزارت ارتباطات به جایگاه خوبی رسیده و موقعیت آن تثبیت شده است، گفت: باید بکوشیم ضمن حفظ این جایگاه آن را ارتقا دهیم.
 
صمیمی با تاکید بر اتحاد دو مجموعه برای پیشبرد برنامه های فضایی کشور اظهار کرد: باید با انسجام و تلاش بیشتر، برنامه‌های تدوینی عرصه توسعه فناوری‌های فضایی وزارت ارتباطات را بر اساس زمان‌بندی‌های انجام شده، پیش ببریم و ارمغان شایسته‌ای را تقدیم کشور و مردم کنیم.
در این نشست، گزارش پیشرفت پروژه‌های ماهواره ناهید۲، بلوک انتقال مداری، پارس 1 و پارس 2 ارائه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.