اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

May 10, 2020
14:43 یکشنبه، 21ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111690

چگونه بفهمیم که در تلگرام بلاک شده‌ایم؟

 
آمار و ارقام از محبوبیت روزافزون اپلیکیشن تلگرام نزد کاربران جهانی حکایت دارند. این شرکت در ماه گذشته میلادی اعلام کرد که تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز 400 میلیون نفر عبور کرده است.
 
از سویی دیگر، این شرکت اخیرا خبر داد که تا پایان سال جاری میلادی، قابلیت تماس ویدیویی امن را به تلگرام اضافه خواهد کرد که با توجه به افزایش استفاده از تماس‌ها‌ی ویدیویی در روزهایی کرونایی، به محبوبیت بیش از پیش این اپلیکیشن ختم حواهد شد.
 
حال در میان انبوه ویژگی‌ها‌ و امکاناتی که در اپلیکیشن تلگرام تعبیه شده، قابلیت بلاک کردن می‌تواند در مواقع لزوم بسیار گره‌گشا باشد. همانطور که شما می‌توانید سایرین را بلاک و ارتباط آن‌ها با خود را قطع کنید، دیگران نیز می‌توانند همین کار را با شما انجام دهند.
 
از این رو، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که چگونه بفهمیم که در تلگرام بلاک شده‌ایم؟ پاسخ این سوال را می‌توانید از طریق سه روش زیر پیدا کنید:
 
اگر آخرین بازدید فرد، «خیلی وقت پیش» یا همان Long time ago باشد
اگر پیامی ‌به کاربری ارسال می‌کنید و وی هرگز پیام‌ها‌یتان را نمی‌بیند
اگر نمی‌توانید تصویر پروفایل شخص مورد نظر را ببینید
اگر این سه حالت را مشاهده کردید، بدانید که بلاک شده‌اید. اما اگر فردی به پیام‌ها‌یتان پاسخ نمی‌دهد ولی می‌توانید تصویر پروفایل او را ببینید، در این صورت بلاک نیستید اما او بنا به دلایلی نمی‌خواهد جوابتان را بدهد.
 
اما اگر بازهم تردید داشتید که آیا توسط فردی خاص بلاک شده‌اید یا خیر؛ می‌توانید شماره وی را به یکی از دوستان خود بدهید تا روی گوشی خود ذخیره کنید، اگر وی می‌تواند تصویر پروفایل را زمان بازدید وی را ببیند ولی شما نمی‌توانید، مطمئنا بلاک شده‌اید.
 
پی بردن به بلاک شدن از یک کانال
یکی دیگر از قابلیت‌ها‌ی تلگرام، امکان ساخت کانال است که محبوبیت بالایی نزد کاربران دارد. اما اگر می‌خواهید بفهمید که آیا از یک کانال تلگرامی‌بلاک شده‌اید یا آن کانال حذف شده است؛ می‌توانید از یکی از دوستان خود بخواهید تا از طریق حساب کاربری خود، کانال مدنظرتان را جست‌وجو کند. اگر توانستید آن کانال را پیدا کنید، پس شما بلاک شده‌اید. اما اگر پیدا نشد، حتما کانال مورد نظر حذف شده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.