اپراتورها

تلفن همراه

May 11, 2020
15:30 دوشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111744

نشست بررسی توسعه ارتباطات روستایی به صورت ویدئو کنفرانسی و همزمان در ۴۰ نقطه برگزار شد

نشست بررسی توسعه ارتباطات روستایی در راستای هم افزایی بین مدیران مناطق مخابراتی ومدیران حوزه ارتباطات روستایی با هدف توسعه مخابرات در مناطق روستایی در هشت استان و ۴۰ نقطه در سراسر کشور امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس برگزار شد.
 
نشست مربوط به بررسی توسعه اینترنت و ارتباطات روستایی (USO) با حضور مهندس سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت، «مهرداد ترابیان» مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و مدیران مناطق مخابراتی و توسعه ارتباطات روستایی هشت استان به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان برگزار گردید.
 
بر اساس این گزارش،در این نشست که در راستای هم افزایی بین مدیران مناطق مخابراتی ومدیران حوزه ارتباطات روستایی انجام شد، موضوعات مختلف ارتباطی استان ها و روستاها و مشکلات ارتباطی در مسیر توسعه مخابرات روستایی بررسی شد.
 
صدری ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی در کشور، اظهار داشت: اکنون ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات دسترسی داشته و از خدمات این شبکه بهره‌مند هستند و با اقدامات انجام شده تا پایان‌ سال اتصال ۹۵ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات تکمیل می شود.
 
وی با توضیح نقش مخابرات در توسعه ارتباطات روستایی در سراسر کشور بیان کرد: با همکاری همه جانبه و مستمر با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در تلاش هستیم تا دسترسی کشوری به ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه به میزان برنامه ریزی شده برسد.
 
مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات نیز اعلام کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد. پیش از این تنها ۳۲ درصد روستاها از اینترنت برخوردار بودند ولی از ابتدای دولت دوازدهم به دستور ویژه وزیر ارتباطات پیاده‌سازی اتصال روستاها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات با تغییر روش‌ها در دستور کار قرارگرفت.
 
در این نشست ویدیو کنفرانسی، مدیران مخابرات مناطق و مدیران توسعه روستایی ضمن شرکت در جلسه و آگاهی از روندهای محقق شده توسعه ارتباطات روستایی، مباحث مربوط به مخابرات روستایی در استان های خود را مطرح و هماهنگی های لازم را برای رفع اشکالات وتوسعه دسترسی همگانی در روستاها انجام دادند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.