May 11, 2020
16:44 دوشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111749

شبکه ملی اطلاعات صحت اخبار در فضای مجازی را اصلاح می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز فضای مجازی در کشور تبدیل به یک نظام گسیخته‌ای شده که نحوه خوراک دهی آن از لحاظ منبع و صحت و سقم قابل اطمینان نیست که راهکار آن تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.
 
 
علیرضا ابراهیمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره لزوم شبکه ملی اطلاعات،‌گفت: امروز فضای مجازی در کشور به یک نظام گسیخته‌ای درآمده که حد و مرز ندارد به طوری که منبع اخبار و صحت و سقم اطلاعات مشخص نیست که این امر باعث می‌شود نسل جوان ما را به بیراهه بکشاند که در این رابطه باید هر چه سریع‌تر دستگاه‌های متولی نسبت به این موضوع اقدام کنند.
 
* عملا همچنان شبکه ملی اطلاعات تکمیل نشده است
 
وی افزود: ‌با توجه به تاکید دولت مبنی بر تکمیل شبکه ملی اطلاعات اما متاسفانه نهادهایی مانند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین صدا و سیما هیچ کدام بار این مسئولیت را به دوش نکشیدند و عملا همچنان شبکه ملی اطلاعات تکمیل نشده است.
 
 
* نحوه خوراک دهی در فضای مجازی کشور به هیچ عنوان قابل استناد نیست
 
 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشور است که باید دستگاه‌های متولی نسبت به تکمیل این شبکه گام بردارند، در حال حاضر نحوه خوراک دهی در فضای مجازی کشور به هیچ عنوان قابل استناد نیست چرا که از نظر منابع و صحت و سقم نمی‌توان به آن اطمینان کرد. این در حالی است که باید هر چه سریع‌تر یک راه‌حل اصولی و اساسی برای اخبار فضای مجازی پیدا کند تا مسیر اطلاعات اصلاح شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.