اپلیکیشن

تلفن همراه

May 12, 2020
14:56 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111788

نحوه انتقال دست نوشته‌ها به رایانه از طریق گوگل لنز

 
 
گوگل اخیرا قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن گوگل لنز خود اضافه کره که بر اساس آن، کاربران می‌توانند دست نوشته‌ها را از طریق دوربین گوشی‌های آیفون کپی و در رایانه پیست کنند.
 
گوگل لنز از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است و می‌تواند از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند، از پس انجام کارهایی مختلفی از قبیل ترجمه متن، جست‌وجوی هدفمند در وب، ثبت عکس از یک محصول و پیدا کردن آن در اینترنت، پیدا کردن مناظر طبیعی نزدیک موقعیت کاربر و غیره برآید.
 
حال این اپلیکیشن به ویژگی‌های جدیدتری مجهز شده است. این قابلیت‌ها شامل دستور «کپی به رایانه» و ابزار تلفظ کلمات در زبان‌های خارجی می‌شوند. اگرچه تا پیش از این، امکان کپی و پیست کردن متن از یک نوشته دست نویس به گوشی برای کاربران فراهم بود اما قابلیت جدید به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا بعد از عکس گرفتن از بخشی از متن یک دست نوشته، آن را به رایانه خود منتقل کنند.
 
نحوه کار با این قابلیت بدین شرح است:
 
برنامه گوگل لنز را اجرا کرده و گزینه Lenz را در نوار جست‌وجو فشار دهید
دوربین گوشی خود را در مقابل متن دست نویس قرار دهید
متن نوشته شده روی نمایشگر گوشیتان ظاهر خواهد شد. می‌توانید از طریق فشار دادن دکمه بزرگ شاتر، از تصویر عکس بگیرید
قسمتی از متن را که قصد کپی و انتقال آن را دارید‌هایلایت کنید
در اینجا، اپلیکیشن لنز متن را کپی کرده و به صورت خودکار آن را به کلیپبورد رایانه‌تان منتقل خواهد کرد
 
 
 
برای استفاده از قابلیت Copy to Computer می‌بایست از آخرین نسخه‌های گوگل لنز و کروم استفاده کنید. آخرین نسخه گوگل لنز برای پلتفرم‌های آی او اس و اندروید را قابل دسترس هستند. بعد از نصب نسخه جدید این اپلیکیشن و همچنین مرورگر کروم، می‌بایست از طریق یک اکانت گوگل مشترک، وارد دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها شوید.
 
گوگل علاوه بر قابلیت ذکرشده، ویژگی جدیدی به نام Listen را نیز در بروزرسانی جدید گوگل لنز جای داده است. این قابلیت در اوقاتی که مشغول یادگیری زبان جدیدی هستید، کاربردی خواهد بود. بر این اساس، زمانی که دوربین گوشی خود را در مقابل سند مکتوبی می‌گیرد، با استفاده از قابلیت Listen می‌توانید متن مورد نظر را‌هایلات کرده و سپس این قابلیت شروع به خواندن متن مدنظر با تلفظ صحیح آن می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.