اپلیکیشن

تلفن همراه

May 13, 2020
12:11 چهارشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111827

درآمد 78 میلیون دلاری اپلیکیشن تیک تاک در ماه آوریل

 
 
مرکز تحقیقاتی Sensor Tower با بررسی عملکرد اپلیکیشن‌ها‌ در ماه آوریل اعلام کرد که تیک تاک توانست در این بازه زمانی، درآمد 78 میلیون دلاری را ثبت کند.
 
این میزان درآمد از تمامی‌کاربران هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس بدست آمده و تیک تاک را بالاتر از دیگر اپلکیشین‌ها‌ی موجود در بازار قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، تیک در صدر فهرست پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها‌ در آی او اس مشاهده می‌شود و به دنبال آن اپلیکیشن‌ها‌ی یوتیوب و تیندر را می‌بینیم.
 
در فهرست ارائه‌شده، اپلیکیشن‌ها‌ی بازی فهرست نشده است. گفته می‌شود که در ماه آوریل، مدت زمانی که کاربران تیک تاک به کار با این اپلیکیشن اختصاص دادند، به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 10 برابری داشت.
 
طبق گزارش Sensor Tower، بخش زیادی از درآمدهای تیک تاک از کاربران چیی بدست آمده به طوری که 86 درصد از مجموع هزینه‌ها‌ متعلق به چینی‌ها‌ بوده است. آمریکا با اختصاص 8.2 درصد از مجموع هزینه‌ها‌، در رده دوم ایستاده است.
 
از دیگر اپلیکیشن‌ها‌یی که حضور آن‌ها‌ در لیست 10 اپلیکیشن پردرآمد توجهات را به خود جلب کرده،  نتفلیکس و دیزنی پلاس است که بدلیل محدودیت‌ها‌ در خروج از منزل و همچنین ماندن بیشتر افراد در منازل، رشد محسوسی را در میزان استفاده و درآمدها تجربه کردند.
 
این مرکز تحقیقاتی در گزارش خود آورد که تیک تاک همچنین توانسته عنوان بهترین اپلیکیشن را در سه ماهه نخست سال 2020 را از آن خود کند. تاکنون این اپلیکیشن بیش از 2 میلیارد بار توسط کاربران در سراسر جهان و از طریق فروشگاه‌ها‌ی اپ استور و گوگل پلی دانلود شده است. این در حالیست که تعداد دانلودهای تیک تاک حدود 5 ماه پیش، برابر با 1.5 میلیارد بار بود.

پیش‌بینی حاکی از آن است که محدودیت‌ها‌ و مقررات اعمال شده در پی شیوع کرونا در جهان اعمال، برای بسیاری از تولیدکنندگان اپلیکیشن‌ها‌ خبر خوبی بود و توانستند بیش از پیش بر تعداد کاربران و همچنین درآمدهای خود اضافه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.