امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 14, 2020
14:19 پنجشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111863

آنگلا مرکل هکرهای وابسته به روسیه را به هک ایمیل‌های شخصی متهم کرد

 
«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می‌گوید «شواهد مستحکمی» دارد که نشان می‌دهند هکرهای وابسته به روسیه قصد نفوذ به ایمیل‌های شخصی او را داشته‌اند.
 
هفته نامه «اشپیگل» آلمان هفته گذشته گزارش کرد که اداره اصلی اطلاعات ارتش روسیه موسوم به گِ ار او (GRU) قصد داشته با هک کردن پارلمان آلمان، به ایمیل‌های دفتر انتخاباتی مرکل در سال ۲۰۱۵ دسترسی پیدا کند.
 
آنگلا مرکل می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم روابط خود را با روسیه قوی تر کنیم»، اما اعتراف کرد که حمله هکی روسیه در تلاش‌های این کشور برای قوی تر کردن روابط تأثیر منفی گذاشته است.
 
هفته نامه اشپیگل می‌گوید پلیس جنایی فدرال آلمان و آژانس سایبری فدرال این کشور حمله هکی روسیه را بازسازی کرده و متوجه شده‌اند که دو آدرس ایمیل دفتر آنگلا مرکل مورد هدف هکرها قرار گرفته‌اند.
 
به گزارش رویترز، پارلمان مرکزی فدرال آلمان (بوندستاگ) ماه مه سال ۲۰۱۵ هک شدن سیستم‌ها را کشف کرده است و در بررسی‌های خود متوجه شده که هکرها دست کم از ابتدای سال ۲۰۱۵ به دنبال نفوذ به ایمیل‌های پارلمان بوده‌اند. پارلمان آلمان نتوانسته نوع اطلاعات سرقت شده را تشخیص دهد.
 
به گزارش روزنامه Süddeutsche Zeitung، در تاریخ ۵ مه دولت آلمان دستور بازداشت یکی از افسران اطلاعاتی ارتش روسیه را که گمان می‌رود حملات هکی سال ۲۰۱۵ را انجام داده باشد، صادر کرده است.
 
این مظنون ۲۹ ساله «Dmitry Badin» نام داشته و عضو یکی از ۱۲ افسر روسیه است که ایالات متحده آمریکا نیز به اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور او را تحت پیگرد قرار داده. به گفته FBI این گروه متهم است سیستم‌های انتخاباتی آمریکا را هک کرده و با انتشار فایل‌های سرقتی به دنبال مختل کردن انتخابات بوده است.
 
مسکو تمامی اتهامات مبنی بر هک دولت‌های خارجی را رد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.