اپلیکیشن

تلفن همراه

May 15, 2020
12:34 جمعه، 26ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111879

حل مسائل ریاضی با اپلیکیشن گوگل لنز

 
 
مهندسان گوگل این روزها سخت مشغول ارتقای قابلیت‌های اپلیکیشن گوگل لنز هستند. چند روز قبل، بروزرسانی جدیدی برای این اپلیکیشن عرضه شد که امکان کپی و پیست کردن دست نوشته‌ها را به رایانه‌های شخصی فراهم می‌کرد.
 
حال این غول دنیای فناوری، در حال توسعه قابلیت دیگری برای این اپلیکیشن است که در زمینه آموزش کاربرد دارد. طبق آخرین گزارش‌ها، گوگل مشغول تست ویژگی جدیدی است که با کمک آن، کاربران می‌توانند با کمک این اپلیکیشن و دوربین گوشی‌ها، مسائل ریاضی را حل کنند.
 
این ویژگی هنوز به طور رسمی‌عرضه نشده اما گفته می‌شود که تحت عنوان حالت آموزشی یا همان Education عرضه خواهد شد. در تصویر زیر می‌توانید نحوه عملکرد این قابلیت را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین گوشی خود را در مقابل مساله ریاضی بگیرید و شاهد حل شدن آن باشید.
 
ناگفته نماند که گوگل لنز اولین اپلیکیشنی نیست که از قابلیت حل مسائل ریاضی برخوردار است، پیش از این نیز شاهد عرضه اپلیکیشن‌هایی همچون فوتومث (Photomath) بوده‌ایم که در دو نسخه اندروید و آی او اس در اختیار کاربران قرار گرفته است.
 
اما برخلاف فوتومث، حالت آموزشی گوگل لنز سرچ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد و به شما می‌گوید که این فرآیند چگونه انجام شده یا با چه روشی، راه حل مساله مورد نظر پیدا شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی، قادر به حل مسائل ریاضی پیچیده‌تری هم هست یا خیر.
 
گوگل نیز در مسیری قدم برمی‌دارد که بزودی به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها در جهان تبدیل خواهد شد. این دستاورد جدید گوگل، به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی مجهز شده که می‌تواند راحتی و سهولت بیشتر را در انجام امور مختلف برای کاربران به ارمغان آورد و همین مساله، برگ برنده آن در آینده خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.