تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 15, 2020
12:36 جمعه، 26ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111880

قیمت برق تولیدکنندگان رمزارز چقدر است؟

 
 
سخنگوی صنعت برق در مورد نرخ برق رمزارزها گفت: تعرفه بابت هر کیلووات ساعت برق مصرفی در 8 ماه از سال 460 تومان و در 4 ماه گرم سال دو برابر قیمت متوسط محاسبه می‌شود.
 
مصطفی رجبی‌مشهدی  درباره تغییر احتمالی نرخ برق رمزارزها اظهار داشت: قیمت برق و قوانین برای تولیدکنندگان رمزارز تغییر نکرده است و تعرفه بابت هر کیلووات ساعت برق مصرفی در 8 ماه از سال 460 تومان و در 4 ماه گرم سال دو برابر قیمت متوسط یعنی دو برابر 960 تومان محاسبه می‌شود.
 
وی افزود: برای 300 ساعت در سال در فصل تابستان و ساعت‌های بحرانی و پیک مصرف برق، امکان تامین برق رمزارزها را نداریم. 
 
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 مگاوات انشعاب به این تولیدکنندگان اختصاص یافته گفت: در حال حاضر از استفاده از برق مجاز از سوی این تولیدکنندگان استقبال خوبی شده، ظرفیت کل دنیا هم عدد قابل ملاحظه‌ای نیست، شاید 6 تا 7 هزار مگاوات به رمزارزها از جمله بیت‌کوین اختصاص داده‌اند. بنابراین رقم اختصاصی از سوی ایران مناسب است. 
 
وی درباره روند استفاده غیرمجاز از برق از سوی تولیدکنندگان رمزارز نیز خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز کم شده اما اگر در جایی شناسایی شود نسبت به قطع و جمع‌آوری اقدام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.