اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2020
11:41 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111945

وزیر ارتباطات: ۷۸۹ دانشگاه و ۶۸۸ هزار معلم اینترنت رایگان دریافت کردند

 
 
 
وزیر ارتباطات گفت: در ایام شیوع کرونا و کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی اپراتورهای اینترنتی، بیش از ۷۸۹ دانشگاه و ۶۸۸ هزار معلم، اینترنت رایگان دریافت کردند.
 
 محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات که امروز یکشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و فعالان حوزه ICT به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، در خصوص اقدامات انجام شده در دوران کرونا گفت: ۷۸۹ دانشگاه، مراکز آموزشی و حوزه علمیه با کمک ۵۰ میلیارد تومانی شرکت‌های اینترنتی، اینترنت رایگان دریافت کردند.
 
وی با بیان اینکه اینترنت رایگان ۶۸۸ هزار معلم نیز با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی اپراتورهای اینترنت فعال شد، ادامه داد: به تازگی شبکه شاد را نیز برای دانش آموزان رایگان کردیم و برآورد ما این است که شرکت‌های ICT ، اپراتورهای اینترنت و موبایل در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان در این ایام به مردم خدمات ارائه دادند.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به راه اندازی سامانه غربالگری AC-۱۹ که با همکاری این وزارتخانه در ابتدای شیوع کرونا انجام شد، گفت: به درخواست دولت ارمنستان، این سامانه برای این کشور نیز فعال شد و ما نسخه باز این نرم افزار را در اختیار ارمنستان قرار دادیم و آمادگی ارائه این سامانه را به کشورهای دیگر نیز داریم. برای کشور عراق نیز کاری مشابه این، انجام شد و ما دانش این پلتفرم را در اختیار این کشور قرار دادیم.
 
وی فناوری اطلاعات را ابزاری در کنترل موفق اپیدمی کرونا در کشور عنوان کرد و گفت: شرکت‌های VOD نیز به مدت یک ماه ترافیک اینترنت خدماتشان را برای مردم رایگان کردند.
 
آذری جهرمی با اشاره به راه اندازی دو پلتفرم معنوی برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این دو پلتفرم بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی فعال شد و بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده داشت.
 
وزیر ارتباطات راه اندازی اپلیکیشن ماسک توسط متخصصان دانشگاه شریف را برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از دیگر نمونه‌های موفق بهره گیری از فناوری اطلاعات در این دوران عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری سازمان فناوری اطلاعات پیش رفت و هم اکنون بیش از ۳ میلیون کاربر این اپلیکیشن را نصب کردند.
 
وی با اشاره به انجام خدمات پستی در ایام کرونا نیز گفت: مرسولات پستی در این ایام با توجه به افزایش تقاضا، با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی توزیع شد اما با این وجود متاسفانه ۳ نفر از همکاران پست در حین ماموریت در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
 
جهرمی با اشاره به عضویت در پویش ایران همدل در لبیک به دعوت رهبر انقلاب، از معاون اول رئیس جمهور نیز خواست که به این پویش بپیوندد و گفت: تاکنون شرکت‌های نوآور توانستند از طریق این پویش ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به مناطق محروم جمع آوری کنند که این مبالغ با همکاری کمیته امداد، به نیازمندان پرداخت می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.