اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2020
14:41 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111959

معاون اول رئیس جمهور: برای توسعه ارتباطات باید ۱۰۰ برابر بودجه فعلی سرمایه گذاری کرد

 
 
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوران پسا کرونا نیازمند توسعه بخش ارتباطات کشور هستیم، گفت: برای تحقق این امر، نیاز به سرمایه گذاری با ۱۰۰ برابر بودجه فعلی داریم.
 
اسحاق جهانگیری در مراسم روز جهانی ارتباطات که در وزارت ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، وزارت ارتباطات و توسعه بخش ارتباطات را لنگرگاه اصلی در دوران پساکرونا عنوان کرد و گفت: باید در این حوزه ۱۰۰ برابر بودجه فعلی سرمایه گذاری کرد.
 
وی با بیان اینکه نیازمند تامین زیرساخت های حقوقی و اجتماعی برای یک انسان هوشمند در دوران پسا کرونا هستیم و به هر قسمتی از این هدف که نگاه می کنیم، وزارت ارتباطات لنگرگاه مهم و اصلی به شمار می رود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تقویت زیرساخت های ارتباطی در کشور در دولت دوازدهم از جمله رساندن اینترنت به روستاها تا تمام مردم از از خدمات یکسان برخوردار باشند، گفت: باید زیرساخت های فنی و حقوقی این بخش نیز در سال ۹۹ تقویت شود.
 
جهانگیری با بیان اینکه مردم یادشان است که ۸ سال گذشته برای ارتباطات چه شرایطی داشتند، افزود: اقدامات دولت در خدمات دهی ارتباطات در این ۸ سال با کل دوران دولت ها قابل مقایسه نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در این حوزه بسیاری از اقداماتی که تا آخر دولت پیش بینی شده بود به دلیل شیوع کرونا، ظرف ۳ ماه انجام شد، افزود: در پساکرونا شاهد نیازمندی های بسیاری در حوزه های مختلف زیرساختی، سخت افزاری، نرم افزای، تحقیق و پژوهش و آموزش خواهیم بود که این توسعه باید شتاب بیشتری بگیرد.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اقدامات وسیع در بخش فناوری فضایی، گفت: ما در سال ۹۸ موفق به طراحی و ساخت ماهواره و ارسال به فضا شدیم و شواهد نشان داد که این توان برای موفقیت در عرصه فضایی وجود دارد. البته نباید به این حد اکتفا کرد و باید ماهواره های بزرگ تر و پرتاب کننده های بهتری ساخت و با پیش بینی آینده، کارهای بزرگ انجام داد.
 
وی با بیان اینکه در ایام کرونا اگر زیرساخت های ارتباطی و توانمندی در ارائه خدمات به صورت آنلاین نبود نمی توانستیم مردم را در خانه نگه داریم، افزود: شواهد نشان می دهد که در حوزه آموزش مجازی با امکاناتی که فراهم شد، دانش آموزان و دانشجویان چیزی کمتر از یک سال تحصیلی نیاموختند و شاهد شفافیت در ارائه خدمات آموزشی در کشور بودیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.