سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 17, 2020
16:35 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111971

عضو هیئت مدیره سندیکای مخابرات: ۷۵ درصد تجهیزات شبکه مخابرات ثابت بومی شد

 
 
 
عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات گفت: در فناوری‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی ثابت باند باریک به ۷۵درصد بومی‌سازی رسیدیم و در شبکه‌های موبایل و پهن باند، ۳۵ درصد تجهیزات بومی شده است.
 
 فرامرز رستگار در مراسم روز جهانی ارتباطات که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از اسحاق جهانگیری خواست تا تمهیداتی بیاندیشد که دولت در حمایت از مشاغل، شرکت‌های حوزه ICT را هم در لیست‌های حمایتی قرار دهد.
 
وی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شرکت تولیدی، تحقیقاتی و فنی مهندسی در حوزه تجهیزات ارتباطی و مخابراتی در قالب سندیکای صنعت مخابرات کشور، گفت: در این شرکت ها بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم وجود دارد و در مرحله پیش از تولید و پس از تولید، مانند پیاده‌سازی تجهیزات در شبکه‌ها در مجموع ۷۰ هزار نفر مشغول به کارند.
 
رستگار با بیان اینکه تا ۶ سال پیش سندیکای صنعت مخابرات به عنوان سازنده تجهیزات غیرفعال یا سخت افزار با تکنولوژی پایین یا متوسط شناخته می‌شد اما امروز می‌توانیم بگوییم که سازنده تجهیزات هوشمند هستیم، تاکید کرد: بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و افزایش عمق تولید از برنامه‌های اصلی ما محسوب می‌شود و در این زمینه با وزارتخانه‌های ارتباطات، صنعت و معدن و سازمان‌های وابسته همکاری داریم.
 
وی گفت: در فناوری‌های مربوط به شبکه‌های مخابراتی ثابت باند باریک به ۷۵درصد بومی‌سازی رسیدیم و در شبکه‌های موبایل و پهن باند، ۳۵ درصد تجهیزات بومی شده است.
 
عضو هیئت مدیره سندیکای مخابرات تصریح کرد: در روزهای آخر اسفندماه سال گذشته تصور می کردیم در سال ۹۹ در شبکه ثابت ۵۰۰ هزار سرویس پهن باند باید ارائه شود اما بعد از تحویل سال، پیامی از وزیر ارتباطات دریافت کردیم که در دو ماه نخست سال جاری باید ۵۰۰ هزار سرویس پهن باند ثابت و خانگی ارائه شود. از این رو تولید تجهیزات در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه تولیدکنندگان برای رقابت کامل با رقبای خارجی انتظار دارند اعتبار اسناد ریالی در قراردادها اجرایی شود افزود: اعتبار اسناد ریالی، نحوه پرداخت را تسهیل می‌کند و موجب رقابتی کردن قیمت‌ها می‌شود. از سوی دیگر کنترل مرزها نیز مهمترین راهکار برای حمایت از تولید است.
 
رستگار با تاکید بر اینکه طبق دستور وزیر ارتباطات ۵ میلیون پهن باند برای اینترنت خانگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با تدابیر اتخاذ شده از افزایش قیمت مودم‌ جلوگیری شده است، گفت: آمادگی داریم که در شبکه ملی اطلاعات، بومی سازی و تامین تجهیزات را با درصد بالایی انجام دهیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.