اپراتورها

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 17, 2020
18:31 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111981

دبیر سندیکای مخابرات: شرکت های ICT در لیست حمایت های دولتی قرار بگیرند

ICTna- عضو هیات مدیره سندیکای مخابرات از معاون اول رئیس جمهور خواست در حمایت دولت از مشاغل، شرکت های ICT هم در لیست های حمایتی قرار بگیرند.
 
Rastegar.jpg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، فرامرز رستگار در مراسم روز جهانی ارتباطات که به صورت آنلاین و با میزبانی وزارت ارتباطات برگزار شد، گفت: چون شرکت های ICT شیک می پوشند، شیک راه می روند، آلودگی ندارند و پدری هم نداشتند، بنابراین نمی توانند پدر پولداری داشته باشند که خرج آنها را بدهد، وقتی دولت لیست شرکت های حمایت کننده را می دهد، به شرکت های ICT هم توجه کند.
 
او با اشاره به اینکه تنظیم بازار موضوع مهمی است که مورد توجه وزیر ارتباطات نیز قرار دارد، اظهار داشت: طبق دستور وزیر ارتباطات پنج میلیون پهن باند برای اینترنت خانگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با تدابیر اتخاذ شده از افزایش قیمت مودم‌ جلوگیری شده است.
 
رستگار با اشاره به پیشرفت تکنولوژی در این سندیکا گفت: تا شش سال پیش سندیکای صنعت مخابرات به عنوان سازنده تجهیزات غیرفعال یا سخت افزار با تکنولوژی پایین یا متوسط شناخته می‌شد اما امروز می‌توانیم بگوییم که سازنده تجهیزات هوشمند است.
 
به گفته او، بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و افزایش عمق تولید از برنامه‌های اصلی این سندیکا به شمار می رود و در این زمینه با وزارتخانه های ارتباطات، صنعت و معدن و سازمان های وابسته ارتباط نزدیک داریم و امین آنها هستیم.
 
رستگار گفت: امروز شرکت های عضو سندیکا از تک محصولی به چند محصولی رسیدند تا جایی که به مشتریان خود راه حل جامع ارایه می دهند.
 
او افزود: در سال گذشته در فناوری های مربوط به شبکه های مخابراتی ثابت باند باریک 75 درصد بومی ‌سازی کردیم که در شبکه های موبایل و پهن باند به 35 درصد رسیده است.
 
عضو هیات مدیره سندیکای مخابرات تصریح کرد: در روزهای آخر اسفند ماه سال گذشته تصور می کردیم در سال 99 در شبکه ثابت 500 هزار سرویس پهن باند باید ارایه شود اما بعد از سال تحویل  پیامی از وزیر ارتباطات دریافت کردیم که در دو ماه نخست سال جاری باید 500  هزار سرویس پهن باند ثابت و خانگی ارایه شود.
 
او با بیان اینکه تولیدکنندگان برای رقابت کامل با رقبای خارجی انتظار دارند اعتبار اسناد ریالی در قراردادها اجرایی شود، افزود: اعتبار اسناد ریالی، نحوه پرداخت را تسهیل می کند و موجب رقابتی کردن قیمت ها می شود.
 
رستگار درباره نحوه برخورد با قاچاق کالا نیز گفت: در حال حاضر کنترل مرزها مهمترین راهکار برخورد با قاچاق کالاست اما باید در معامله نهایی نظارت‌ها تشدید شود تا کالا بدون شناسنامه معامله نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.