اپراتورها

تلفن همراه

May 17, 2020
19:07 یکشنبه، 28ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111982

معاون فنی همراه اول خبر داد: اتصال 1578 روستا به شبکه 4G

ICTna- مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه ارتباطات سیار ایران از اتصال 1578 روستا به شبکه 4G همراه اول خبر داد.
 
Taheribakhsh.jpeg
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او صبح امروز در مراسم روز جهانی ارتباطات با اعلام این خبر گفت: با شعار تحقق رویای دیجیتال پروژه‌های بزرگی را استارت زدیم که بخشی از آنها امروز افتتاح می شود.
 
او افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر توسعه دسترسی روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت تاکید داشتند و از همین رو امروز دسترسی 1578 روستا به اینترنت همراه بر بستر 4G آماده شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و در عین حال دسترسی آنها به شبکه ملی اطلاعات نیز فراهم می شود.
 
طاهری بخش گفت: ۲۶ ماه است ما و همکاران فنی و شبکه به دلایلی از جمله سیل نوروز ۱۳۹۸ و کرونای نوروز ۱۳۹۹ به مرخصی نرفته ایم و تمام تمرکزمان بر توسعه و حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور بوده است.
 
او اظهار داشت: شرایط بحرانی اخیر باعث شد تا میزان مصرف در شبکه ارتباطی افزایش یابد بطوریکه مصرف برخی اپلیکیشن ها در دوران کرونا تا هزار برابر افزایش داشته و مصرف برخی از اپ های ایرانی نیز 500 درصد رشد داشته اند.
 
طاهری بخش افزود: همراه اول در تلاش است با سرمایه گذاری دولن و سهاندار از شرایط خاص خدمات دهی در این روزها سربلند بیرون بیاید.
 
به گفته او، این روستاها با اعتباری بالغ بر 520 میلیارد تومان از محل اعتبارات USO به اینترنت پرسرعت 4G همراه اول وصل شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.