تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 18, 2020
11:50 دوشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111997

اسنپ اعلام کرد: ۳۰ میلیون مسافر، ۲ میلیون راننده و ۲۱۰ میلیون ساعت سفر

 
 
«کاربران بیش از ۲۱۰میلیون و ۳۰هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند.» این عدد نمونه‌ای از ده‌ها عدد شگفت‌انگیز در گزارش پایان سال ۹۸ اسنپ است؛ اما این اعداد تنها اعداد جالبی نیست که  اسنپ در گزارش عملکرد خود از وضعیت سوپراپلیکیشن خود ارائه داده است. براساس این گزارش با پایان سال ۹۸ و در پنجمین سال فعالیت اسنپ بیش از ۳۰میلیون مسافر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. تعداد راننده‌های اسنپ هم تا پایان سال گذشته به بیش از ۲میلیون نفر می‌رسد که حدود ۳درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. در سالی که گذشت بیش از ۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کرده‌اند. طبق گزارش اسنپ در مقایسه با سال ۹۷ سفرهای اسنپ، سرویس دیگر اسنپ یعنی اسنپ بایک و اسنپ باکس ۷۰ درصد رشد داشته است و در حال حاضر تعداد راننده‌های ثبت‌نامی در این دو سرویس ۱۰۱هزار و ۷۶۱ نفر است. از سوی دیگر تعداد رانندگان ثبت‌نامی در سرویس وانت اسنپ هم ۹هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد. آنطور که در این گزارش آمده تاکنون در اسنپ‌روم بیش از ۶۰هزار نفر اقامتگاه رزرو کرده‌اند. سال گذشته همچنین همکاران پشتیبانی اسنپ بیش از ۴۳۴هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران اسنپ گفت‌و‌گو کرده‌اند. براساس بررسی اسنپ بیشترین تماس با پشتیبانی اسنپ در آذرماه انجام شده و علت افزایش تماس‌ها در این ماه تا حد زیادی به سهمیه‌بندی بنزین ارتباط داشته است.
 
با پایان سال گذشته و شروع سال جدید بسیاری از کسب‌وکارها به ارزیابی عملکرد خود می‌پردازند و گزارشی از عملکرد خود ارائه می‌دهند. اسنپ هم در گزارشی با مرور اتفاقا‌ت سال ۹۸ به ارزیابی عملکرد خود پرداخته است. براساس این گزارش اسنپ در سال ۹۸ دیگر تنها یک سامانه هوشمند حمل‌ونقل نبود، بلکه امکان سفارش غذا، خرید از سوپرمارکت، شارژ سیم‌کارت، ارسال بار با وانت، خرید بلیت پرواز، خرید بسته اینترنت، خرید بلیت اتوبوس، رزرو هتل خارجی، بازی، رزرو اقامتگاه اقتصادی، درخواست تاکسی خطی، رزرو هتل داخلی، پرداخت قبض را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرد و به یک سوپر اپلیکیشن تبدیل شد که در ادامه به وضعیت هرکدام از آنها در سال ۹۸ می‌پردازیم:
 
۲ میلیون راننده و ۳۰میلیون مسافر در اسنپ
در سالی که گذشت کاربران بیش از ۲۱۰میلیون و ۳۰هزار و ۴۶۳ ساعت را در اسنپ سپری کردند. در حقیقت مردم ایران در سال گذشته در مجموع به اندازه ۲۳هزار و ۹۶۲ سال از عمرشان را در اسنپ گذراندند و براساس این گزارش اگر کیلومتر طی‌شده با اسنپ را در سال گذشته حساب کنیم، عددی که به دست می‌آید حدودا برابر است با ۱۵بار سفر رفت‌وبرگشت به خورشید! طبق گزارش اسنپ تا پایان سال ۹۸ تعداد راننده‌های اسنپ به بیش از ۲میلیون نفر می‌رسد که حدود ۳درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند. با پایان سال ۹۸ همچنین بیش از ۳۰میلیون مسافر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. در حال حاضر اسنپ در ۱۴۴ شهر ایران فعال است و بیشترین سفرهای سال گذشته در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و کرج انجام شده است. آنطور که اسنپ گزارش می‌دهد، برای ارزیایی کیفیت سفرها بازخوردهای مسافران بهترین ملاک است. میانگین امتیاز کاربران مسافر به سفرهای اسنپی در سال گذشته ۴.۷ از ۵ بوده و به طور متوسط ۴۳درصد سفرها امتیازدهی شده‌اند. بیشترین شهرهایی که کاربران امتیاز پایان سفر خود را ثبت می‌کنند به ترتیب قشم، یزد، ارومیه، زاهدان و شهرکرد هستند. راننده‌های اسنپ در شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام و بوشهر همچنین بالاترین امتیاز را دریافت کردند.
 
تهران،مشهد، شیراز، اصفهان و کیش محبوب‌ترین مقصدهای سفر
اسنپ در ادامه گزارش خود به وضعیت اسنپ‌تریپ در سال ۹۸ پرداخته است. در سرویس اسنپ‌تریپ خدمات رزرو هتل، فروش بلیت هواپیما و اتوبوس به کاربران عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات اسنپ‌تریپ در سال گذشته تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و کیش محبوب‌ترین مقصدهای سفر بوده‌اند. این درحالی است که بیشترین تعداد هتل‌ها به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران، یزد، اصفهان و شیراز قرار دارند. طبق این گزارش همچنین بیشترین تعداد بلیت هواپیمای خریداری شده در مسیرهای تهران به مشهد، مشهد به تهران، تهران به اهواز و تهران به شیراز بوده است. محبوب‌ترین مسیرهای اتوبوس هم متعلق به مسیرهای تهران به اصفهان، اصفهان به تهران، تهران به تبریز، تهران به شیراز و تبریز به تهران است.
 
هتل‌های هما تهران، استقلال تهران، لاله پارک تبریز، اسپیناس پالاس تهران و پارسیان تهران بیشترین تعداد رزرو را در سال گذشته از آن خود کردند. یکی از نکات قابل توجه در این گزارش این است که روزهای دوشنبه پرفروش‌ترین روزها برای هتل و پرواز است و کم‌فروش‌ترین روز هفته هم جمعه است.
 
 
 
۷۰ درصد رشد سفرهای اسنپ‌بایک و  اسنپ باکس
کاربران در اپلکیشن اسنپ با اسنپ‌باکس می‌توانند کالاهای خود را جابه‌جا کنند و با اسنپ‌بایک هم قادرخواهند بود، تاکسی موتوری بگیرند. براساس این گزارش سفرهای این دو سرویس در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷ ۷، ۷۰درصد رشد داشته است. در حال حاضر تعداد راننده‌های ثبت‌نامی در این دو سرویس ۱۰۱هزار و ۷۶۱ نفر است. در سال ۹۸ تعداد راننده‌های ثبت‌نامی بایک و باکس ۶۱درصد نسبت به پایان سال ۹۷ رشد داشته است. یکی از نکات جالب توجه در این گزارش ثبت بیشترین درخواست در این دو سرویس در تاریخ ۲۸مرداد سال گذشته بوده است. براساس تحلیل اسنپ با نگاهی متوجه می‌شویم که ۲۹مرداد مصادف با عید سعید غدیر است و احتمالا کاربرهای بسیاری برای ارسال بسته‌های خود در این روز از اسنپ استفاده کرده‌اند. در مجموع در سال گذشته سهم سفرهای اسنپ‌بایک ۱۹درصد و سهم سفرهای اسنپ باکس ۸۱درصد است. به ترتیب مردم تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم، اهواز، کرج، تبریز، کرمان و یزد همچین بیشترین تعداد سفر را با باکس و بایک انجام داده‌اند.
 
۹ هزار راننده سرویس وانت‌ اسنپ
سال گذشته اسنپ برای جابه‌جایی بارهای سنگین سرویس وانت را به اپلکیشن خود اضافه کرد. براساس گزارش اسنپ در حال حاضر تعداد رانندگان ثبت‌نامی در این سرویس ۹هزار و ۲۰۰ نفر است.طبق بررسی‌های اسنپ بیشترین تعداد سفر با وانت اسنپ در تاریخ یکشنبه ۴اسفند انجام شده است. در حال حاضر سرویس وانت در ۶ شهر فعال است و بیشترین سفرها با وانت در تهران، کرج، مشهد، شیراز، اصفهان و قم انجام شده است.
 
تاثیر کرونا بر سفارش‌های هایپراستار اسنپ‌مارکت
اسنپ در سال گذشته اسنپ مارکت را راه‌اندازی کرد تا کاربران در تهران به صورت آنلاین از هایپراستارهای اطراف محل زندگی خود خرید کنند و در منزل تحویل بگیرند. با شیوع ویروس کرونا در کشور و خانه‌نشینی مردم استفاده از این سرویس افزایش یافته است. براساس گزارش اسنپ در تاریخ ۱۴اسفند سال گذشته بیشترین تعداد ثبت سفارش در این سرویس صورت گرفته که با توجه به شیوع کرونا می‌توان نیاز مردم به خرید آنلاین را دلیل این افزایش تقاضا دانست. محبوب‌ترین هایپر‌های اسنپ‌مارکت به ترتیب ارم (باکری)، صبا، تیراژه ۲، افرا (سعادت‌آباد) و جماران است. میانگین رضایت کاربران از این سرویس ۸۰درصد است. همچنین امکان خرید از سوپرمارکت‌های اطراف هم در اپلیکیشن اسنپ وجود دارد که از زمان شیوع کرونا تعداد درخواست‌های این سرویس بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
 
۶۰ هزار نفر اقامتگاه در اسنپ‌روم رزرو کرده‌اند
اسنپ‌روم از دیگر سرویس‌های اسنپ است که کاربران برای رزرو اقامتگاه به آن مراجعه می‌کنند.این سرویس تا پیش از شیوع کرونا در ۱۵شهر فعال بود. چهارشنبه ۱۳شهریور با بیش از ۷۰۰ اتاق رزرو شده پرفروش‌ترین روز سال اسنپ‌روم بوده است. بیشترین تعداد رزرو به ترتیب مربوط به تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد است. تاکنون در اسنپ‌روم بیش از ۶۰هزار نفر اقامتگاه رزرو کرده‌اند. بالاترین امتیاز از نظر کاربران همچنین مربوط به مهمانپذیر نیکوی تهران، هتل پارادایس تهران، هتل ایران تهران، هتل باران اصفهان، هتل تالار شیراز است. هتل آرمان هم بیشترین تعداد ثبت نظر را از آن خود کرده است.
 
 
بیشترین تعداد رزرو در اسنپ‌فود به ترتیب مربوط به تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و یزد است.
 
۱۱۳ درصد رشد کاربران در اسنپ‌فود در سال ۹۸
براساس گزارش اسنپ، اسنپ‌فود یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اسنپ است. تعداد کاربران این سرویس با ۱۱۳درصد رشد در سال ۹۸، به ۵میلیون و ۷۳۷هزار و ۵۲۰ نفر رسیده است. البته این رشد تنها مختص به کاربران نیست و تعداد سفارش‌های کاربران از این سرویس هم در سال گذشته با ۱۳۴درصد رشد همراه بوده است.براساس آمار و ارقام اسنپ در تاریخ ۲۸ آذر سال ۹۸ با حدود ۱۱۹هزار سفارش در اسنپ‌فود، رکورد ثبت سفارش زده شد. در حقیقت ۲۸آذر پنج‌شنبه‌ای است که ۲ روز بعد از آن مصادف با شب یلداست.
 
 
براساس گزارش اسنپ چلوجوجه بدون استخوان،پیتزای آمریکایی و چلوکباب کوبیده از محبوب‌ترین غذاهای اسنپ‌فود هستند
 
 
اسنپ همچنین در گزارش خود محبوب‌ترین غذاهای اسنپ‌فود را معرفی کرده است. به این ترتیب چلوجوجه بدون استخوان از نظر محبوبیت در مقام اول، پس از آن پیتزای آمریکایی مقام دوم و چلوکباب کوبیده در جایگاه سوم قرار دارد. زرشک‌پلو با مرغ، ساندویچ هات‌داگ و کباب کوبیده، در ادامه فهرست غذاهای محبوب ایرانی‌ها قرار دارد.در بین نان‌ها نیز سنگک بیشتر از همه در بین مردم خواهان دارد و بعد از آن نان لواش، بربری، تافتون و نان شیرین قرار دارند.
 
۱۱۰ هزار راننده استفاده‌کننده از باشگاه رانندگان
اسنپ با راه‌اندازی باشگاه رانندگان اسنپ تلاش می‌کند نیازهای کاربران راننده را در زمینه‌های مختلف شناسایی کند و امکانات لازم را برای رفع آنها فراهم آورد.براساس گزارش اسنپ در سالی که گذشت بیش از ۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان استفاده کردند. در این میان ۷۵هزار نفر از طرح‌های مربوط به لوازم و قطعات خودرو، تایر و روغن و بیش از ۱۷هزار نفر هم از خدمات کارواش بهره بردند.
 
 
براساس گزارش اسنپ در سالی که گذشت بیش از ۱۱۰هزار کاربر راننده از خدمات باشگاه رانندگان اسنپ استفاده کردند
 
همچنین نزدیک به  ۷هزار نفر از خدمات انواع بیمه باشگاه رانندگان استفاده کردند. علاوه بر این بیش از ۵ هزار نفر از کاربران راننده نیز از خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد باشگاه رانندگان برای خود یا خانواده‌شان بهره بردند. همچنین در سال ۹۸ در مجموع یک‌میلیارد تومان وام کم بهره به کاربران راننده اعطا شد.
 
اسنپ و مسئولیت اجتماعی
در سالی که گذشت اسنپ در زمینه مسئولیت اجتماعی، گام‌های متعددی برداشت که می‌توان به طرح «با شما در حرکتیم» برای حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد. در این طرح اسنپ  در راستای توانمندسازی جامعه معلولان رانندگان دارای معلولیت را از پرداخت کمیسیون در اسنپ معاف کرد. در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۱هزار راننده دارای معلولیت همچنین در اسنپ مشغول به کار بودند و در سال گذشته در مجموع بیش از ۱۲میلیون سفر اسنپی توسط این رانندگان انجام شده است. با تسهیلات اسنپ برای رفت‌وآمد افراد دارای معلولیت، ۶۴هزار سفر انجام شد. طرح «با شما درحرکتیم» که شامل تخفیف ۲۰درصدی سفر برای این رانندگان دارای معلولیت بود، از نیمه آذرماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در انتهای اسفند ۱۳۹۸ به پایان رسید. از دیگر اقدامات اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی، طرح «همراه زنان سرزمینم» برای حمایت از زنان سرپرست خانوار بود که حدود ۴۱۷نفر از زنان عضو ناوگان اسنپ که سرپرست خانواده بودند، از پرداخت کمیسیون معاف شدند. مجموع مبلغ معافیت این افراد تا پایان سال نزدیک به ۲۴۰میلیون تومان بود. اسنپ همچنین با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم در قالب طرح «دنیای متفاوت من» با انجمن اتیسم ایران همکاری کرد.
 
 
اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقداماتی مانند طرح «با شما در حرکتیم»، «همراه زنان سرزمینم»، «دنیای متفاوت من»،«در مسیر آزادی» و «سفر به سلامت» انجام داده است
 
«در مسیر آزادی» طرح دیگری بود که اسنپ برای آزادی زنان زندانی به مناسبت روز خبرنگار سال ۹۸، به نیابت از خبرنگاران، پرداخت بدهی ۶ زندانی زن را تقبل کرد. مجموع بدهی این زنان که در ندامتگاه شهر ری بودند، مبلغ ۹۵میلیون تومان بود که توسط اسنپ پرداخت شد.
اسنپ همچنین در ماه آخر سال و همزمان با شیوع کرونا، اسنپ اقداماتی برای حفظ سلامت کاربران راننده و مسافر خود انجام داد. اقداماتی مانند الزامی کردن استفاده از ماسک و اعطای وام ۵میلیون تومانی به رانندگان مبتلا به کرونا. آموزش و اطلاع‌رسانی با استفاده از تمام کانال‌های ارتباطی اسنپ، توزیع بیش از ۵۰‌هزار عدد از اقلام استریل (ماسک، دستکش و …) بین کاربران راننده اسنپ در زمان شیوع بیماری کرونا در تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، کرج، قم و رشت، ضدعفونی کردن حدود ۵۰‌هزار خودرو از ناوگان اسنپ در ۱۰ روز پایانی اسفندماه و همزمان با شیوع بیماری کرونا در تهران، کرج، مشهد، اصفهان، قم و شیراز، عدم کسر مبلغ وام اعتبار سهمیه سوخت از حساب کاربران راننده تا اطلاع ثانوی از دیگر اقدامات اسنپ در طرح «سفر به سلامت» برای مقابله با کرونا بود.
 
لغو سفر، بیشترین علت شکایت کاربران اسنپ
اسنپ در ادامه در گزارش خود به وضعیت تعداد تماس‌‌های ورودی و خروجی پشتیبانی و شکایت کاربران پرداخته است. براین اساس در سال ۹۸ به طور کلی ۸۴۶هزار و ۵۰۵ پرونده با عنوان‌های مختلف شکایتی در پشتیبانی ثبت شده است. بیشترین علت شکایت کاربران به واحد پشتیبانی مربوط به اعتراض به لغو سفر بوده و همچنین اعتراض‌های متفرقه (مانند نوع وسیله نقلیه یا مواردی از این دست)، شکایت در خصوص کارت به کارت کردن هزینه سفر و پرحرفی هم دلایل عمده دیگر تماس با این مرکز است.
 
اسنپ از اواخر فروردین ماه سال گذشته برای رسیدگی سریع‌تر و دقیق‌تر به موضوعات حساس تیم جدیدی با عنوان تیم اس‌او‌اس (SOS) به پشتیبانی اسنپ افزود تا موارد خاص را بررسی و پیگیری کنند. براساس گزارش اسنپ منظور از موضوعات خاص مواردی است که در ارتباط با سلامت کاربران یا مسائل قضایی است، همچنین تماس‌هایی که نیازمند واکنش سریع از طرف اسنپ هستند نیز در این دسته می‌گنجند. به طور متوسط ماهانه هزار و ۷۴۲ تماس حاد به این تیم ارجاع داده می‌شود، که کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن طبق پروتکل‌های شرکت اقدامات لازم را تا بررسی کامل موضوع و دلجویی از کاربر انجام می‌دهند. طبق ارزیابی‌های اسنپ بیشترین تعداد تماسی که به این واحد ارجاع شده در ماه بهمن و کمترین تماس مربوط به ماه اردیبهشت بوده است.
 
براساس ارزیابی‌های اسنپ در سال گذشته در مجموع ۱۵میلیون و ۴۲۱هزار و ۹۲۲ تماس ورودی و خروجی با پشتیبانی برقرار شده و در مجموع همکاران پشتیبانی اسنپ بیش از ۴۳۴هزار و ۵۴۷ ساعت با کاربران اسنپ گفت‌و‌گو کردند. این درحالی است که ۴۳۰ نفر به عنوان نیروی پشتیبانی در اسنپ مشغول به کار هستند. همانگونه که در گزارش اسنپ آمده است در بعضی از ماه‌ها به دلایل مختلف تعداد تماس‌ها بیشتر می‌شود. سال گذشته بیشترین تماس با پشتیبانی اسنپ در آذرماه انجام شده است. علت افزایش تماس‌ها در این ماه تا حد زیادی به سهمیه‌بندی بنزین ارتباط داشت. بیشترین تعداد تماس ورودی در تاریخ ششم آذرماه با ۷۵هزار و ۷۲۲ تماس ثبت شده و همچنین بیشترین تعداد تماس پاسخ داده شده در یک ماه، باز هم مربوط به ماه آذر و تعداد یک میلیون و ۱۵۵هزار و ۸۵۶ تماس بوده است. همچنین ماه تیر، دومین ماه پرتماس برای پشتیبانی اسنپ بود.
 
همراه اول محبوب‌ترین اپراتور در شارژ بسته و اینترنت
امکان شارژ سیم‌کارت از اول آبان ماه و خرید بسته اینترنت از ۲۵دی ماه سال گذشته به سوپراپلیکیشن اسنپ اضافه شد. طبق گزارش اسنپ در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۰۰هزار کاربر از خدمات شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت اسنپ استفاده کرده‌اند. در یک رقابت تنگاتنگ همچنین همراه اول با ۵۰درصد و ایرانسل با ۴۸درصد بیش‌ترین فروش را از اسنپ داشته‌اند و سایر اپراتورها هم ۲درصد را از آن خود کردند.
 
 
همراه اول با ۵۰درصد بیش‌ترین فروش شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت از اسنپ را دارا است
 
تعداد نیروهای اسنپ
هزار و ۵۴۶ نفر در اسنپ مشغول به کار هستند که بیشترین تعداد نیروها (۶۹درصد) در بخش عملیات فعالیت می‌کنند و بعد از آن تیم فنی با ۱۶درصد در بالاترین رده قرار دارد. ۳۳درصد از نیروهای اسنپ را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. در مجموع ۷۶درصد از نیروهای اسنپ در شهر تهران و مابقی در سایر شهرهای کشور مشغول به فعالیت هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.