اپراتورها

تلفن همراه

May 18, 2020
14:43 دوشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112011

پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت روی میز رگولاتوری

ICTna- شرکت مخابرات ایران در نظر دارد پیشنهاد افزایش تعرفه تلفن ثابت را برای تصویب و اعمال در سال 99 به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارایه دهد.
 
TCI.png
سید مجید صدری در پاسخ به سوال خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) درباره افزایش تعرفه ها با اعلام این خبر گفت: سال گذشته تعرفه دیتای تجاری اعمال شد اما در سال جاری پیشنهاد خودمان را برای رگولاتوری ارسال خواهیم کرد تا پس از تصویب، اعمال کنیم.
 
او افزود: هزینه خدمات مخابراتی بسیار بالا رفته و در این بازار هزینه هایی که به ما تحمیل می شود زیاد است. ضمن اینکه حذف آبونمان ضربه سختی به مخابرات بود.
 
صدری درخصوص چگونگی تامین سرمایه 4300 میلیارد تومانی از سوی شرکت مخابرات ایران برای واگذاری پنج میلیون پورت VDSL توضیح داد: مطابق بحث شبکه ملی اطلاعات در سال 98 باید پنجمیلیون پورت اینترنت پرسرعت با سرعت حداقل 25 مگ با فناوری VDSL یا FTTH در اختیار خانوار قرار بگیرد.
 
او افزود: برآورد کردیم تامین این پورت ها به 4300 میلیارد سرمایه نیاز دارد و روش هایی را مدنظر داریم تا بتوانیم سرمایه را تامین کنیم. پیشنهادات مختلفی به هیات مدیره ارایه دادیم اما روش سرمایه گذاری بعد از تصویب در هیات مدیره اعلام خواهد شد.
 
صدری درباره واگذاری سرویس VDSL در تهران نیز گفت: طبق تعهدمان باید 550 هزار پورت را ظرف سه ماه که 15 روز از آن باقی مانده، تامین کنیم. زیرساخت ها را فراهم کردیم و روی پورتال شرکت مخابرات نیز ثبت نام آغاز شد و تاکنون 290 هزار نفر درخواست داده اند که با واگذاری 200 هزار پورت موافقت شده و به تدریج در تهران واگذار می شوند.
 
او با اشاره به وجود دو چالش در توسعه VDSL در تهران افزود: یک بحث، کافوهایی است که سرویس VDSL روی آنها می دهیم. که باید برق 10 هزار کافو تامین شود که طی جلسه ای با وزیر ارتباطات قرار شد فرایند تامین برق تسهیل شود و روزانه درخواست های خود را ارایه دهیم.
 
صدری گفت: این کافوها نیاز به فیبرکشی دارند و فیبرکشی تا اولین حوضچه به طور میانگین 80 متر حفاری نیاز دارد که زمانبر است و بدون همکاری شهرداری نمی توانیم انجام دهیم که باتوجه به تاکید وزیر ارتباطات و مذاکرات با شهردار تهران مقرر شد به مخابرات هم تخفیف ویژه حفاری بدهند و هم کار سریع تر پیش برود. از همین رو روزانه درخواست های مان را در سامانه شهرداری ثبت می کنیم.
 
او افزود: اگر فیبرها آماده شوند، سرویس های مورد نیاز Servcoها و FCPها را هم می توانیم تامین کنیم.
مجمع: کرونا: مجامع بزرگ بهخاطر کروتا یک مدت عقب افتاد. سازمان حسابرسی اعلام آمادگی کند کارها را انجام می دهیم.
 
روند صعودی نماد: هفته پیش بستند و باید سیکل قانونی بازار را طی کند تا باز شود.
 
میانگین سرعت در ADSL هشت مگ است کمی بالا و پایین به آیتم های مختلف از فاصله از مرکز نوع کابل است مابین 8 تا 10 است در VDSL میانگین به 40 مگ می رسد.
 
او همچنین از پیگیری موضوع FMC خبر داد و گفت: موضوع هم افزایی با همراه اول را به صورت جدی دنبال می کنیم و با سهامداران هم جلسات مختلفی برگزار شده است تا هم افزایی بین موبایل و ثابت را انجام دهیم. ضمن اینکه باندل تلفن ثابت و دیتا هم به زودی در بخش تجاری انجام خواهیم داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.