بازی

فناوری اطلاعات

May 18, 2020
16:25 دوشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112023

چالشی خلاقانه برای طراحی بازی‌های ‌شناختی

 
 
چالش «سرمایه شناختی و طراحی بازی» به منظور شتاب‌بخشیدن به تولید بازی‌ها در حوزه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.
 
«سرمایه شناختی و طراحی بازی» عنوان چالشی است که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شده است تا بازی‌سازان با ارائه ایده‌ها و نوآوری‌های خود تولید بازی‌ها در حوزه علوم شناختی را شتاب دهند. بازی‌هایی که در حوزه‌هایی مانند اوتیسم، بیش فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی‌های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند.
 
شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی کاگنوتک این چالش را برگزار می‌کند و به تیم‌های حاضر در چالش خدماتی ارائه می‌دهد. از زمان آغاز این چالش یعنی اسفندماه سال گذشته دوره‌های آموزشی برای تیم‌ها شروع شد. تیم‌ها با حضور در دوره پیش‌شتابدهی ایده خود را پرورش و ارتقاء دادند. این دوره‌های آموزشی تا اواسط خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و پس از آن ارزیابی و داوری طرح‌ها در پایان خرداد ماه آغاز می‌شود. تیم‌ها در ۱۲ کارگاه آموزشی در ۳ حوزه علوم شناختی، بازی‌سازی و کسب و کار شرکت می‌کنند. همچنین ۱۰۰ ساعت منتورینگ در این سه حوزه از دیگر اقدامات برای تیم‌ها است تا طرح اولیه خود را بهبود دهند.
 
در این صورت تیم‌های نوآور و خلاق در این حوزه شناسایی شده و مورد حمایت قرار می‌گیرند. در این چالش، مراکز دانشگاهی و شرکت‌های طراحی بازی از ۱۰ استان کشور شرکت کردند و حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی ارائه دادند. از این تعداد ۳۲ تیم در دوره پیش شتابدهی قرار دارند و پنج تیم به عنوان برگزیده رویداد انتخاب می‌شوند. تیم‌های حاضر در دوره پیش شتابدهی از استان‌هایی همچون کرمانشاه، مشهد، سمنان، اصفهان، تبریز، قزوین، گیلان و تهران هستند.
 
بازی‌های دیجیتال، بازی‌های فیزیکی و قلم کاغذی و طرح‌هایی مشترک در هر دو زمینه بازی‌های دیجیتال و فیزیکی و قلم و کاغذی حوزه ایده‌های ارسالی است. همچنین این بازی‌ها در حوزه‌های علوم شناختی مانند اوتیسم، بیش‌فعالی، سالمندی، توانبخشی، تمرینات توجه و تمرکز، بازی‌های معمایی و بهبود مهارت کودکان کارآمد هستند. معرفی بازی به عنوان ابزاری برای کارآفرینی در این چالش مد نظر قرار گرفته است. این چالش توسط شتابدهنده شناختی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درحال برگزاری است.
 
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای برندگان چالش بیش از ۳۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی و سوبسید فروش اختصاص داده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.