فناوری اطلاعات

«لندو» همکاری خود را با «دیجی کالا» قطع کرد

منبع: پیوست
لندو، پلتفرم فروش اقساطی، به دلیل تمرکز درخواست‌های خرید اقساطی روی دیجیکالا همکاری خود را با این فروشگاه آنلاین قطع کرد.
 در بیانیه‌ای که از سوی لند و منتشر شده و در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است دلیل قطع این همکاری را اینگونه توضیح داده شده است: «دلیل حذف دیجی‌کالا از این پلتفرم این بوده که تمرکز درخواست‌ها برای خرید از دیجی‌کالا باعث به حاشیه رفتن فروشگاه‌های دیگر شده بود. یکی از اهداف لندو مقابله با بازار تک‌قطبی و حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط است. با حذف دیجی‌کالا راه برای افزایش مشتری و رشد فروش صدها فروشگاه‌ آنلاین ایرانی در لندو هموار می‌شود.»
لندو در بیانیه خود پیش‌بینی کرده است که «این رشد فروش، رضایتمندی بیشتر فروشگاه‌ها با لندو را نیز رقم خواهد زد. در این مدت، سهم بزرگ فروش دیجی‌کالا، میان سایر فروشگاه‌های آنلاین پخش شده و این اقدام به رشد و رونق بیشتر فروشگاه‌های کوچک‌تر و تخصصی کمک می‌‌کند.»
لندو که پیشتر با نام تجاری ایران رنتر فعالیت می‌کرد از اول اردیبهشت ماه نام تجاری خود را به لندو تغییر دادند، دراین بیانیه به همکاری خود با ۶۰۰ فروشگاه آنلاین و همچنین گزارش سال ۹۸ این پلتفرم اشاره و آورده است: «لندو در همکاری با ۶۰۰ فروشگاه آنلاین از جمله آراد موبایل، دیجی‌دو، بیمه بازار، مدیسه و غیره امکان خرید اقساطی از این فروشگاه‌ها را برای مشتریان فراهم کرده است. گزارش سال ۹۸ «همکاری لندو با فروشگاه‌های آنلاین» نشان می‌دهد که دیجی‌کالا با کسب سهم فروش ۶۴ درصدی، در جایگاه اول گروه فروشگاه‌های آنلاین دارای بالای ۴۰ میلیارد فروش در لندو قرار گرفته است؛ اما اوایل امسال لندو تصمیم گرفت همکاری خود را با بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین ایرانی یعنی دیجی‌کالا خاتمه دهد.»
 
سهم فروش فروشگاه‌های لندو پیش از حذف دیجی‌کالا
 
لندو در این بیانیه همچنین از تصمیم خود برای جلب رضایت فروشگاه‌های کوچک‌تر گفت: «لندو برای جلب رضایت فروشگاه‌های کوچک‌تر از منابع و کانال‌های ارتباطی خود برای معرفی و دیده شدن هرچه بیشتر این فروشگاه‌ها استفاده می‌کند.شاید تصور شود که حذف دیجی‌کالا به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین، لندو را تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب برساند؛ اما این اتفاق نیفتاده است.»
روابط عمومی لندو با اشاره به اینکه از قطع همکاری با دیجی‌کالا بیش از یک ماه می‌گذرد تاکید می‌کند که گزارش‌ها و آمار این مدت نشان می‌دهد که از زمان حذف دیجی‌کالا از فهرست فروشگاه‌های لندو، حجم درخواست‌ها تغییری نکرده و درخواست‌ها از مسیر دیجی‌کالا خارج و به سمت فروشگاه‌های دیگر هدایت شده‌ است.
 
در جدول بالا توزیع یکنواخت فروشگاه‌ها در سهم از فروش به چشم می‌خورد. اغلب فروشگاه‌های فعال رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند.
 
«‌پتانسیل ویژه فروشگاه‌های آنلاین ایرانی» از دیگر موضوعات مطرح شده در بیانیه لندو بوده که دراین مورد آمده است: «حدود ۳۴ هزار فروشگاه آنلاین دارای نماد در ایران وجود دارد که کالا و خدمات عرضه می‌کنند؛ اما کمتر فروشگاهی مانند دیجی‌کالا یک Markertplace کامل و متنوع بوده و این حقیقتی انکارناپذیر است؛ اما بسیاری از همین فروشگاه‌های نه‌چندان بزرگ و تخصصی نیز پتانسیل بسیار بالایی دارند و در حوزه‌های خاص خود، رقیب جدی دیجی‌کالا محسوب می‌شوند. حوزه‌هایی مانند کالای دیجیتال، دوربین، مد و پوشاک، دکوراسیون، لوازم خانگی و غیره. »
براساس آنچه در بیانیه آمده هدایت مشتریان به وب‌سایت‌های تخصصی، زمینه‌ساز تجربه خوبی هم شده است زیرا تجربه لندو نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین تخصصی به دلیل تمرکز در یک حوزه، تنوع بالاتر، ارسال سریع‌تر و پشتیبانی حرفه‌ای‌تری دارندو  این مزایا باعث افزایش رضایتمندی مشتریان نیز می‌شود.
لندو در بیانیه هدف خود ازقطع همکاری را حمایت از فروشگاه‌های آنلاین ایرانی و افزایش مشتری و فروش آنان عنوان کرده و اعلام می‌کند که تصمیم دارد به‌زودی با ایجاد سیستم رتبه‌بندی فروشگاه‌ها و با استفاده از نظر کاربران در انتخاب بهتر و خرید هدفمندتر به مشتریان کمک کند.

​​