فناوری اطلاعات

Microsoft Lists معرفی شد؛ ردیابی هوشمند اطلاعات برای کسب و کارها

منبع: دیجیاتو
 
 
مایکروسافت از نرم افزار جدیدش به نام «Microsoft Lists» به منظور ایجاد لیست وظایف کارهای روزانه برای کسب و کارها رونمایی کرد. این نرم افزار به گونه‌ای طراحی شده تا نمونه کامل تر لیست‌های SharePoint باشد و با این برنامه، مایکروسافت تیمز و Outlook سازگار است.
 
در Microsoft Lists می‌توان به کمک تمپلیت‌ها به سرعت لیست جدید ایجاد کرد و رنگ آن‌ها را تغییر داد. علاوه بر این امکان ایجاد هشدارها و پروسه‌ها وجود دارد. شرکت‌ها می‌توانند از لیست‌ها برای ردیابی مشکلات، دارایی‌ها، کارهای روزانه، مخاطبین، موجودی انبار و کارهای دیگر استفاده کنند. مایکروسافت نسخه وب و موبایل این نرم افزار را توسعه داده، ولی با این وجود به صورت کاملا یکپارچه با مایکروسافت تیمز قابل استفاده است.
 
پس از نصب Microsoft Lists کاربران با سه حالت نمایش شبکه‌ای، گالری و تقویم برای لیست‌ها مواجه می‌شوند. نمایش شبکه‌ای شامل ستون‌ها و ردیف‌هایی است که قابلیت پیکربندی و مرتب سازی دارند. از نمای گالری می‌توان برای نمایش لیست‌های شامل عکس استفاده کرد و نمای تقویم نیز برای لیست‌هایی که تاریخ دارند ایده آل خواهد بود.
 
مایکروسافت همچنین قصد دارد مشابه آنچه در Outlook برای فیلتر کردن ایمیل‌ها دیده می‌شود، قواعد (Rules) را به Microsoft Lists بیاورد. امکان ایجاد نوتیفیکیشن یا یادآوری و آپدیت مقادیر وارد شده در لیست‌ها با توجه به تغییرات وجود دارد.
 
Microsoft Lists با پلتفرم پاور (Power Platform) مایکروسافت شامل فرم‌های شخصی سازی شده با Power Apps و روند کار با Power Automate سازگار خواهد شد.
 
Microsoft Lists تابستان سال جاری میلادی منتشر می‌شود.

​​