اپلیکیشن

تلفن همراه

May 20, 2020
11:45 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112086

تصمیم گیری درباره مسدود کردن قیمت مسکن از دیوار بر عهده پلیس فتا و دادستانی است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: تصمیم گیری درباره مسدود کردن قیمت مسکن از دیوار بر عهده پلیس فتا و دادستانی است اما از نظر ما این اقدام کار درستی نیست چون هیچ تأثیری در فضای بازار و قیمت مسکن ندارد.
 
 
 
مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع « درخواست مسدود کردن قیمت مسکن از دیوار » را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستارگفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.
 
امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره موضوع مسدود کردن قیمت مسکن از دیوار  گفت: در بازار سنتی مسکن که همان مغازه های املاک هستند بیشتر از آگهی های داخل سایت ها به خصوص دیوار باعث افزایش قیمت مسکن می شوند البته از طرفی سوء استفاده از فضای مجازی هم وجود دارد به طوری که افراد آگهی های جعلی در سایت ها می گذارند تا قیمت مسکن را در نفقطه ای از شهر افزایش دهند.
 
وی افزود:  تصمیم گیری درباره مسدود کردن قیمت مسکن از دیوار بر عهده پلیس فتا و دادستانی است اما از نظر ما این اقدام کار درستی نیست چون هیچ تأثیری در فضای بازار و قیمت مسکن ندارد.
 
*راهکارهای پیشنهادی معاون وزیر برای جلوگیری از سوء استفاده در سایت دیوار در حوزه مسکن
 
ناظمی تصریح کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده از فضای مجازی ۲ راهکار از نظر ما بسیار مفید است اول اینکه افراد احراز هویت شوند مثل سیستم شاهکار که اکنون وجود دارد و دوم اینکه انتشار آگهی را برای هر فرد در هر روز محدود کنند به این معنی که به طور مثال هر فرد روزانه ۲ آگهی بیشتر نتواند انتشار دهد.
 
وی ادامه داد: اگر احراز هویت و محدود کردن افراد در انتشار آگهی اتفاق بیافتد به راحتی می توان نه تنها از سوء استفاده مجازی بلکه از رشد  قیمت ها و سردرگمی مردم  جلوگیری کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.