تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 20, 2020
11:46 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112087

بودجه “بیل گیتس” برای فناوری جدید تشخیص کووید- 19

یک شرکت آمریکایی، فناوری جدیدی برای تشخیص کووید- 19 ارائه داده و موفق شده بودجه‌ای را از شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به "بیل گیتس" دریافت کند.
 
 به نقل از تک‌کرانچ، شرکت آمریکایی "کروماکد" (ChromaCode) برای ارائه یک فناوری که بتواند ظرفیت آزمایش "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز" (PCR) را برای شناسایی افراد مبتلا به کووید- 19 و بیماری‌های دیگر افزایش دهد، بودجه جدیدی را از شرکت سرمایه‌گذاری "Adjuvant Capital" که به بیل گیتس تعلق دارد، جذب کرده است.
 
"الکس دیکینسون" (Alex Dickinson)، بنیان‌گذار و رئیس کروماکد گفت: ما قصد داریم راه حل خوبی برای فضایی با منابع محدود ارائه دهیم.
 
"آدیتیا راجاگوپال" (Aditya Rajagopal)، دانشجوی فارغ‌التحصیل "موسسه فناوری کالیفرنیا" (CalTech) و مبدع این فناوری است که سابقه کار در گوگل را نیز در کارنامه خود دارد.
 
این فناوری موسوم به "HDPCR"، یک ابزار تشخیصی است که از الگوریتم‌ها و فناوری‌های حسی جدید برای افزایش اهدافی که قابلیت ارزیابی دارند، استفاده می‌کند. HDPCR از تقویت سیگنال استفاده می‌کند تا به شناسایی اهداف متفاوت بپردازد و آنها را با استفاده از رنگ‌های متفاوت، رمزگذاری کند. شاید استفاده از این فناوری برای شناسایی افراد مبتلا به کووید- 19، بتواند ظرفیت آزمایش را تا سه برابر گسترش دهد.
 
دیکینسون ادامه داد: با کمک این فناوری می‌توان 96 آزمایش را به صورت همزمان انجام داد. بدین ترتیب، آزمایشگاه‌ها با کمک این فناوری می‌توانند به جای 32 نفر، آزمایش 96 نفر را به صورت همزمان انجام دهند.
 
یکی از دیگر توانایی‌های قابل توجه HDPCR، شناسایی بیماری‌های دیگری علاوه بر کووید- 19 است. دیکینسون اضافه کرد: ما در حال برنامه‌ریزی این آزمایش برای پاییز هستیم تا علاوه بر کووید- 19، بیماری‌هایی مانند آنفلوانزا را شناسایی کنیم.
 
این فناوری می‌تواند چندین پاتوژن را آزمایش کند و همین توانایی، پیامدهای مهمی برای ردیابی گسترش بیماری در کشورهایی با درآمد متوسط و کم به همراه خواهد داشت. دیکینسون گفت: برای نمونه، مشکل اینجاست که تب در آفریقا می‌تواند هم نشانه کووید- 19 و هم نشانه تب دنگی باشد. پزشکان با کمک این فناوری جدید می‌توانند تفاوت میان این بیماری‌ها را تشخیص دهند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.