سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 20, 2020
11:57 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112089

تلویزیون هوشمند ۵G رونمایی شد

 
 
 
یک شرکت چینی تلویزیون هوشمند مجهز به فناوری ۵G رونمایی کرده است. این دستگاه دارای دوربین مجهز به هوش مصنوعی است که به اندازه ۷۵ اینچ عرضه خواهد شد.
 
به نقل از گیزموچاینا، شرکت Viomi (یکی از زیر مجموعه های شیائومی) روز گذشته محصولات مجهز به اینترنت اشیا با فناوری ۵G را رونمایی کرد. یکی از محصولات رونمایی شده در این مراسم نمایشگر هوشمند ۲۱Face بود.
 
 
این نمایشگر هوشمند در ۴ اندازه ۴۵،۵۵،۶۵ و ۷۵ اینچی عرضه می شود. نسخه ۷۵ اینچی نمایشگر مذکور وضوح تصویر ۸K  دارد. این نسخه از ۲۱Face دارای پردازشگر ۴ هسته ای با GPU دو هسته ای است. در کنار این پردازشگر ۸ گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در دستگاه به کار رفته است.
 
 
در کنار این موارد دستگاه مذکور دارای یک بلندگوی قدرتمند ۱۰۰ واتی با فناوری دالبی آتموس است.  همچنین نسخه ۷۵ اینچی ۲۱Face از اینترنت ۵G پشتیبانی می کند و تراشه نسل پنجم اینترنت کوالکام در آن به کار رفته است. همچنین در قسمت بالای دستگاه حسگرهای دوربین مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد.
 
این دوربین طراحی پاپ آپ ندارد و به همین دلیل تمام مدت باز است. همچنین این نسخه از پروتکل های مختلف مانند wifi۶، زیگبی و بلوتوث پشتیبانی می کند. البته این شرکت نسخه هایی از تلویزیون های ۵۵ و ۶۵ اینچی۲۱Face را رونمایی می کند که از Wifi۶ پشتیبانی می کنند.
 
 این محصول  از ۱۸ ژوئن در چین به طور آنلاین و آفلاین عرضه می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.