اپلیکیشن

تلفن همراه

May 20, 2020
12:02 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112090

ارتقای فناوری شناسایی صورت با سرقت عکسهای ماسک دار

 
 
گزارشی جدید نشان می دهد محققان بدون اجازه کاربران اینستاگرام تصاویر آنها با ماسک را ذخیره کرده اند تا فناوری های شناسایی صورت را ارتقا دهند.
 
به نقل از دیلی میل، محققان سلفی های افراد با ماسک های طبی را از شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام جمع آوری کرده اند تا با کمک این اطلاعات  فناوری شناسایی صورت را ارتقا دهند.
 
وب سایت سی نت در گزارشی جدید فاش کرد هزاران سلفی افراد با ماسک را در بسترهای آنلاین کشف کرده شده است. این تصاویر به طور مستقیم از اینستاگرام جمع آوری شده اند.
 
از این مخازن برای ارتقای فناوری شناسایی صورت و کمک به  شناسایی افرادی بهره گرفته شده که در دوره شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده می کنند.
 
ماسک قسمت زیادی از صورت فرد را می پوشاند و به نرم افزارهای شناسایی صورت پیشرفته مانند Face ID اپل اجازه نمی دهد اجزای صورت فرد را به درستی ردیابی کنند.
 
در همین راستا محققان ساخت مخازنی حاوی هزاران سلفی افراد با ماسک را آغاز کرده اند. در هر یک از مخزن ها بین ۱۲۰۰ تا ۵ هزار عکس وجود دارد.
 
به گفته وفا ابراش مدیر استارت آپ شناسایی صورت Workaround ، تصاویر موجود در مخزن این شرکت بدون رضایت صریح کاربران از حساب کاربری اینستاگرام آنها جمع آوری شده است. به گفته ابراش اگر کاربران تمایلی ندارند از تصاویر آنها در مخازن استفاده شود، می توانند حساب های کاربری خود را در وضعیت  پرایوت قرار دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.