اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

فیبرنوری

May 20, 2020
14:43 چهارشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 112103

تولید محصولات حوزه فیبر نوری رونق می‌گیرد

 
 
محققان شرکتهای دانش بنیان در صدد هستند که محصولات حوزه فیبر نوری را با دانش خود توسعه دهند.
 
 به نقل از معاونت علمی و فناوری، فناوری های مرتبط با صنعت فیبر نوری نقش موثری در توسعه زیر ساخت های حوزه فناور اطلاعات و گسترش اینترنت دارد. توسعه سیستم انتقال اطلاعات بر روی فیبر نوری از جمله اقداماتی است که می تواند موجب ارتقاء جایگاه کشور در این حوزه باشد.
 
سجاد مومنی تبار مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: محصول دانش بنیان این شرکت، سیستم انتقال اطلاعات بر روی فیبر نوری است، این محصول می تواند اطلاعات را تا حجم ۴/۱ ترابایت در فواصل جغرافیایی دور منتقل سازد. این مسئله نقشی تعیین کننده در انتقال اطلاعات میان استان‌ها و بخش های مختلف کشور دارد.
 
مومنی تبار توسعه زیر ساخت های مرتبط  با انتقال اطلاعات را یکی از شاخص های توسعه دیجتال عنوان کرد و افزود: این محصول علی رغم کیفیت مطلوب در برخی مواقع با یک چهارم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می شود، همین مسئله  باعث شده است تا برای آن مزیت رقابتی قابل توجهی ایجاد شود. در حال حاضر اقدامات اولیه برای کسب مجوز صادرات به دو کشور روسیه و ترکیه انجام گرفته است و امیدوار هستیم به زودی به این دو مقصد صادراتی محصول دانش بنیان ایرانی را صادر کنیم.
 
مدیر عامل شرکت دانش بنیان، مراکز مخابراتی را از جمله مشتریان بالقوه این محصول معرفی کرد و بیان کرد:  در حال حاضر با توجه به وجود کالای تولید داخل، تلاش های خوبی از سوی دستگاه‌های زیربط صورت گرفته است تا ازورود کالای مشابه خارجی به کشور جلوگیری شود و این مسئله در توسعه سهم شرکت های دانش بنیان  از بازار داخلی موثر بوده است.
 
وی  افزود: این شرکت  کارخانه تولید خود را در استان کهگیلویه و بویر احمد  تاسیس کرده است تا سهمی در توسعه اشتغال این منطقه از کشور بر عهده گیرد. با توجه به تحقیقات مستمری که توسط واحد R&D شرکت صورت گرفته، پیوسته محصولات رقبای خارجی رصد می شود و با  اطمینان می گویم که محصول ایرانی چیزی از رقبای خارجی کم ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.