بازار سرمایه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 22, 2020
12:13 جمعه، 2ام خردادماه 1399
کد خبر: 112148

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی در سجام راه اندازی شد

شرکت دانش‌بنیان یوآیدی دریافت کد بورسی در سجام را از طریق گوشی هوشمند فراهم کرد. با این قابلیت کاربران با ضبط ویدئوی سلفی می‌توانند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و کدبورسی خود را دریافت کنند.
 
به گزارش روابط عمومی یوآیدی، این شرکت دانش‌بنیان از دو سال پیش با هدف حذف مراجعه حضوری برای احراز هویت، راهکار احراز هویت دیجیتال به صورت غیرحضوری را توسعه داد و حال با شرایط به وجود آمده این شرکت با همکاری بورس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکار احراز هویت دیجیتال را برای دریافت کد بورسی در سامانه سجام راه‌اندازی کرد.
 
این راهکار در چند روز آینده با همکاری شرکت آسان پرداخت، روی اپلیکیشن آپ پیاده‌سازی می‌شود و کاربران با مراجعه به این اپلکیشن و با ضبط یک ویدئوی سلفی ۵ ثانیه‌ای می‌توانند کد بورسی خود را دریافت کنند.
 
نحوه احراز هویت به صورت غیرحضوری به این صورت است که اگر کاربر پیشتر در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌؛ اما احراز هویت نشده‌ است، می‌تواند وارد بخش استعلام سجام در اپلیکیشن آپ شود و با وارد کردن کد پیگیری سجام، وارد فرآیند احراز هویت غیرحضوری شده و با ضبط ویدئوی سلفی، احراز هویت خود را تکمیل کند.
 
اما  اگر پیشتر در سامانه سجام ثبت نام نکرده باشد در این صورت وارد بخش ثبت نام سجام اپلیکیشن آپ شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد کند و بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام سجام، با انتخاب گزینه احراز هویت الکترونیکی، وارد فرآیند احراز هویت شده و با ضبط ویدئوی سلفی احراز هویت می‌شود. در راهکار احراز هویت دیجیتالی ویدئوهای سلفی با الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر (Image Processing)، یادگیری ژرف (Deep Learning) و تشخیص زنده بودن تصویر یا همان Liveness Detection بررسی و احراز هویت کاربران تایید می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.