تلفن همراه

گوشی

May 24, 2020
12:33 یکشنبه، 4ام خردادماه 1399
کد خبر: 112197

نکاتی که سامسونگ باید برای فروش بیشتر گلکسی نوت 20 به آن توجه کند

 
 
حدودا چهار ماه پیش، سامسونگ با برگزاری رویدادی اختصاصی از پرچمداران جدید سری گلکسی اس20 خود رونمایی و عرضه این محصول را نیز چند روز بعد از آن آغاز کرد.
 
محصولی که با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، نتوانست آنچنان انتظار مدیران این شرکت کره‌ای را برآورده و فروش بالایی را برای خود ثبت کند. حال نگاه‌ها به محصول جدید این شرکت که تحت عنوان خانواده گلکسی نوت 20 معرفی خواهند شد، دوخته شده است. محصولی که هم از لحاظ ظاهری و هم قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، با گلکسی اس20 متفاوت است.
 
اما این روزها بدلیل همه‌گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌های رقیب همانند گوگل و اپل تغییراتی را در زمان عرضه محصولات خود ایجاد کرده‌اند. این تغییرات قطعا به منظور اعطای شانس بیشتر به محصولات برای فروش بیشتر اعمال شده است. حال سوال اینجاست که سامسونگ چگونه خود را با واقعیت‌های جدید بازار سوق خواهد داد و چگونه می‌تواند توجه خریداران را با توجه به کاهش قیمتی محصولات توسط شرکت‌های رقیب به خود جلب کند؟
 
اصلی‌ترین سوالی که مدیران سامسونگ می‌بایست از خود بپرسند این است که تا چه اندازه می‌توانند قیمت پرچمدار جدید خود را تقلیل دهند تا از آن طریق بتوانند خریداران را به سمت خود بکشانند؟ کاری که اخیرا شرکت اپل با عرضه نسل جدید آیفون SE انجام داده و طبق شنیده‌ها، گوگل نیز قصد دارد تا نسخه ارزان‌قیمتی از پرچمدار امسال خود را به بازار عرضه کند.
 
در واقع، رقابت در نیمه دوم سال 2020 بیشتر حول قیمت محصول خواهد بود. بدین معنی که شرکت‌ها باید تلاش کنند تا حتی الامکان، فناوری‌های هزینه‌بر را از محصولات خود حذف کنند تا از این طریق بتوانند گوشی‌های خود را با قیمت ارزان‌تری به دست خریداران برسانند. البته این مساله می‌بایست به صورت دقیق و موشکافانه انجام شود تا حذف این فناوری‌ها، خللی را در عملکرد و توان دستگاه بوجود نیاورد.
 
اما این کار، خلاف عادت سامسونگ در طی سال‌های اخیر خواهد بود. چراکه این شرکت همواره گوشی‌های خود را به انبوهی از آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا مجهز می‌کند. از این رو، سامسونگ می‌تواند از طریق حذف ویژگی‌هایی همچون Space Zoom، نرخ رفرش 120 هرتزی، بیکسبی، فیلمبرداری 8K، شارژ وایرلس، شارژ معکوس و برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری، از قیمت نهایی گلکسی نوت 20 کم کند و محصولی مقرون به صرفه را به دست مشتری برساند.
 
از طرفی دیگر، سامسونگ می‌تواند نمایشگری با ابعادی کمتر از 6 اینچی و یا حتی بدنه پلاستیکی بجای بدنه شیشه‌ای و آلومینیومی‌نیز در این محصول استفاده کند. سامسونگ قطعا می‌داند که شرایط این روزهای جهان و مشکلات اقتصادی مردم، آن‌ها را در انتخاب گوشی‌های هوشمند محتاط‌تر کرده است به طوری که دیگر بی‌محابا دست به انتخاب گوشی‌های گران‌قیمت نمی‌زنند و گلکسی نوت 20 می‌تواند با در نظر گرفتن همه این موارد و قیمتی مناسب، گزینه مناسبی برای خرید در مقایسه با مدل‌های گلکسی اس20 باشد.
 
یکی دیگر از مواردی که سامسونگ می‌بایست به آن توجه کند، بالابردن امتیاز تعمیرپذیری گوشی iFixit است. اگر خاطرتان باشد، گلکسی اس20 اولترا توانست امتیاز 3 از 10 را در تست تعمیرپذیری بدست آورد که قطعا نمی‌تواند برای محصولی با این قیمت و حد و اندازه، قابل قبول باشد.
 
در واقع، امتیاز تعمیرپذیری به کاربران نشان می‌دهد که یک محصول تا چه اندازه، ارزش خرید دارد. اکنون شرکت‌ها و به طور خاص، سامسونگ باید تمرکز خود را روی تولید محصولات متمرکز کنند که به راحتی قابل تعمیر باشند و کاربران را به دردسر نیاندازند. برای مثال، باتری یک گوشی 1400 دلاری سامسونگ می‌بایست به راحتی قابل تعویض یا تعمیر باشد و اگر سامسونگ به دنبال فروش بیشتر محصول آینده خود است، باید به این نکته توجه جدی داشته باشد.
 
از دیگر موارد مهم برای افزایش فروش، ارائه بروزرسانی‌های اندروید برای گوشی‌هاست. سامسونگ در این زمینه، عملکرد ضعیف‌تری را نسبت به گوگل و اپل دارد و اکنون وقت آن رسیده تا مدیران این شرکت، سیاست‌های دیگری را در این زمینه اتخاذ کنند.
 
سامسونگ اگرچه برنامه‌هایی همچون تعویض گوشی‌های قدیمی‌یا عرضه رایگان گلکسی باد به همراه پرچمداران جدید را دنبال می‌کند اما آنچه برای خریداران حائز اهمیت است، انتخاب محصولی است که بتواند تا چندین سال دوام بیاورد، به راحتی قابل تعمیر باشد و آخرین برزورسانی‌ها را دریافت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.