تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 24, 2020
12:35 یکشنبه، 4ام خردادماه 1399
کد خبر: 112198

راز افشای حجم زیاد اطلاعات مربوط به آی او اس 14 چه بود؟

اگرچه هنوز چند ماهی به رونمایی از آیفون‌ها‌ی جدید اپل  و چند هفته‌ای به معرفی آی او اس 14 باقی مانده، اما تاکنون اطلاعات زیادی در خصوص محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این شرکت به بیرون درز کرده است.
 
علی‌رغم تلاش‌ها‌ی اپل برای جلوگیری از افشای این اطلاعات، اما هفته‌ها‌ وماه‌ها‌ قبل از زمان کنفرانس این شرکت، جزییات مربوط به آیفون‌ها‌ی پیش رو و همچنین ویژگی‌ها‌ی پلتفرم جدید آی او اس در فضای وب منتشر ‌می‌شود.
 
در خصوص گوشی‌ها‌ی جدید آیفون و نحوه انتشار اطلاعات مروبوط به آن‌ها‌ باید گفت که اغلب این جزییات از طریق تامین‌کنندگان قطعات مورد استفاده در محصولات این شرکت به بیرون درز ‌می‌کنند و این رویه، همه ساله تکرار ‌می‌شود.
 
ویژگی‌ها‌ی نرم‌افزاری و مربوط به پلتفرم آی او اس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و حداقل چند ماه قبل از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در فضای آنلاین منتشر ‌می‌شوند. امسال نیز تاکنون ویژگی‌ها‌ی متعددی متعلق به آی او اس 14 به بیرون درز کرده که به نظر ‌می‌رسد منشا این افشاگری‌ها‌ مشخص شده است.
 
اخیرا وب‌سایت Motherboard با انتشار گزارشی نوشت که هکرها و محققان امنیتی از چند ماه قبل به یکی از گوشی‌ها‌ی آیفون 11 که به آی او اس 14 مجهز شده بود، دسترسی داشتند. این گوشی آیفون برای استفاده توسعه‌دهندگان به نسخه جدید آی او اس 14 مجهز شده بود و طبق این گزارش، فردی توانسته آن را در ازای پرداخت چند هزار دلاری خریداری نماید و بسیاری از ویژگی‌ها‌ی آی او اس 14 را در میان هکرها و انجمن‌ها‌ پخش کند.
 
گفته ‌می‌شود که این گوشی حدود 6 الی 7 ماه قبل از برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل به آی او اس 14 مجهز شده بود. اگرچه شاید آنچه اپل در نهایت برای علاقه‌مندان محصولات خود معرفی ‌می‌کند، با آنچه این روزها در فضای وب از این پلتفرم به چشم ‌می‌خورد متفاوت باشد، اما با توجه به این حجم از افشاگری‌ها‌ی در خصوص ویژگی‌ها‌ی جدید آی او اس 14، امسال غافلگیری‌ها‌ی اپل کمتر از سال‌ها‌ی قبل خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.