تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 24, 2020
12:45 یکشنبه، 4ام خردادماه 1399
کد خبر: 112199

تلاش سازمان نصر برای بهبود فضای کسب‌وکار

گزارش عملکرد دو ساله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نشان می‌دهد که هیات مدیره این سازمان در طول دو سال گذشته جلسات متعددی با مقامات ارشد وزارت ارتباطات، رگولاتوری، شورای عالی فضای مجازی، دادستانی و… داشته است تا بتواند شرایط فعالیت کسب‌وکارهای صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ساده‌تر کند.
 
هیات رئیسه سازمان نصر تهران در این دو سال ۴۸ جلسه و ۲۵۹ مصوبه داشته است. در گزارش این سازمان، مروری مختصر بر فعالیت‌ها و دستاوردهای دو سال اخیر انجام شده که از جمله آنها می‌توان به تدوین سند راهبردی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، تمرکز بر تشکیل کمیسیون‌های تخصصی سازمان، فعال‌سازی مجدد کمیسیون‌های‌های اصلی و قدیمی، بازنگری در ساختار کمیسیون‌های پیشین با هدف تمرکز بر همه کسب‌وکارهای بازار اشاره کرد.
 
همچنین در این گزارش به برگزاری جلسات متعدد با رئیس و مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور حل مشکلات مربوط به آیین‌نامه تایید نمونه ورود تجهیزات به کشور و ساماندهی فضای کسب‌وکاری و تعرفه شرکت‌های FCP اشاره شده است. تعامل با دادستانی کل کشور (معاونت فضای مجازی) و سایر نهادها و دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات کسب‌وکارهای اینترنتی و پیشنهاد نامگذاری روزی به نام «روز فناوری اطلاعات» در تقویم کشور از دیگر برنامه‌های نصر تهران در دو سال گذشته بوده است.
 
در گزارش نصر تهران اشاره شده است که علی‌رغم تلاش هیات مدیره و سازمان برای بررسی فرصت‌ها و بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود فعلی در زمینه‌های مختلف اقتصادی به دلیل فضای بحرانی اقتصادی حاکم در سال‌های ۹۷ و ۹۸،‌ دستاورد مشخص و ملموسی به دست نیامده است.
 
طبق گزارش دو سالانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران شورای انتظامی، تجدیدنظر و مرکز داوری این سازمان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در مجموع به ۱۴۵ پرونده شکایت از اعضای این سازمان رسیدگی کرده‌اند که بیشترین پرونده‌ها به ترتیب مربوط به نرم‌افزار، طراحی سایت، سخت‌افزار، خدمات فضای مجازی و شبکه امنیت بوده‌اند.
 
گزارش نصر تهران که دوره دو ساله بهمن ۱۳۹۶ تا اسفندماه ۱۳۹۸ را در برمی‌گیرد، فعالیت‌ها و دستاوردهای پنجمین دوره هیات مدیره این سازمان را تشریح کرده است. بنا بر آنچه در این گزارش آمده، نصر تهران در دو سال اخیر ۵ میلیارد و ۵۵۸ میلیون تومان درآمد از محل پرداخت حق عضویت اعضای حقیقی و حقوقی کسب کرده که اندکی بیش از ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است. مهم‌ترین محل‌های هزینه‌ای نصر تهران، پرداخت سهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و حقوق و دستمزد پرسنل و مشاوران بوده است.
 
نصر تهران در این دو ساله توانسته است هزار و ۱۱۵ نفر به اعضای خود اضافه کرده و مجموع اعضای حقوقی (شامل شرکت‌ها و فروشگاه‌ها) و اعضای حقیقی (شامل کارشناسان و مشاوران) خود را به ۶ هزار و ۱۱۲ نفر برساند. نمودار رشد اعضای این سازمان نشان می‌دهد رشد تعداد اعضای حقوقی، شتاب بیشتری داشته است.
 
گزارش نصر تهران در چهار فصل تدوین شده است که فصل اول به بیان دستاوردها و فعالیت‌های کلی سازمان، فصل دوم به گزارشی از عملکرد هیات مدیره، فصل سوم به عملکرد، فعالیت‌ها و دستاوردهای کمیسیون‌های سازمان، و فصل چهارم به گزارش آماری از عملکرد دبیرخانه و دیگر ارکان رسمی سازمان اختصاص یافته است.
 
در این گزارش دیده می‌شود که در میان کمیسیون‌های تخصصی نصر تهران در دو سال اخیر، کمیسیون مشاوران فعال‌ترین کمیسیون در برگزاری جلسات بوده و کمیسیون‌های صادرات نرم افزار و خدمات و فروشگاه‌ها کمترین جلسات را داشته‌اند. همچنین کمیسیون بانکداری دیجیتال با ۳۰ عضو، بیشترین اعضا را در میان کمیسیون‌های این سازمان دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.