تبلت

تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 25, 2020
12:59 دوشنبه، 5ام خردادماه 1399
کد خبر: 112216

آیپد او اس ۱۴ احتمالا با این ویژگی‌ها عرضه خواهد شد

 
 
 
اگرچه اپل با عرضه آیپد او اس ۱۳.۴ و اضافه کردن ویژگی‌هایی همجون پشتیبانی کامل از ترک‌پد، توانست رضایت بیشتری از کاربران را به خود جلب کند، اما اکنون تمامی‌نگاه‌ها به سمت نسخه جدید این پلتفرم یعنی آیپد او اس ۱۴ دوخته شده است.
 
این بروزرسانی قرار است در ماه آینده میلادی و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال ۲۰۲۰ رسما معرفی شود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیاندازیم به ویژگی‌هایی که کاربران بی‌صبرانه در انتظار اضافه شدن آن‌ها به این پلتفرم هستند.
 
کیبوردی مجهز به میانبرهای سفارشی
میزان استفاده از کیبورد در آیپدها به لطف تعبیه کیبورد جادویی در این محصول به طور محسوسی افزایش یافته است. اما نبود شورتکات یا همان میانبرهایی سفارشی، به یکی از دغدغه‌های کاربران در حین استفاده از این کیبورد تبدیل شده است.
 
حال و با نزدیک شدن به زمان رونمایی از آیپد او اس ۱۴، انتظار می‌رود که اپل این مساله را مورد توجه قرار دهد و در این نسخه رفع کند. برای مثال، بسیاری از کاربران آیپد از اپل می‌خواهند تا دکمه‌های مبانبر را روی این کیبورد به منظور کار با موسیقی در حال پخش همانند توقف، پخش یا انتخاب موسیقی بعدی اضافه کنند. همچنین کاربران به دنبال این هستند که در آیپد او اس ۱۴، شاهد اضافه شدن دکمه‌هایی برای تنظیم میزان رونمایی نمایشگر آیپد خود باشند.
 
دسترسی راحت‌تر به بخش کنترل سنتر و نوتیفیکیشن‌ها
در حال حاضر، روشی که کاربران از طریق آن به کنترل سنتر و نوتیفیکیشن‌ها دسترسی دارند، برای زمانی است که کاربران از این تبلت تنها به صورت تاچ یا همان لمسی استفاده می‌کردند. اگرچه این حالت، برای آن‌هایی که از کیبورد استفاده ن‌می‌کنند، مناسب است اما در حین استفاده از کیبورد جادویی یا دیگر قطعات جانبی، دسترسی به کنترل سنتر و نوتیفیکیشن‌ها کار پردردسری است.
 
از این رو، انتظار می‌رود که اپل در آیپد او اس ۱۴ چاره‌ای برای این مشکل بیندیشد. البته اپل می‌تواند با تعبیه میانبرهایی روی کیبورد تبلت، این مساله را حل کند، بدین معنی که کاربر با زدن دکمه‌های روی کیبورد، مستقیما به کنترل سنتر یا نوتیفیکیشن‌ها هدایت خواهد شد.
 
ارتقای قابلیت اجرای همزمان چند کار
چند سالی است که تغییری در قابلیت اجرای همزمان چند کار که تحت عنوان مولتی تسکینگ شناخته می‌شود، ایجاد نشده است. سیستم فعلی مولتی تسکینگ در آیپد او اس، اگرچه قابلیت‌های خوبی را در اختیار کاربران قرار داده است، اما هنوز آنچنان که بایدوشاید توسعه نیافته و نتوانسته انتظارات را به طور کامل برآورده کند. بنابراین، مهندسان اپل می‌بایست در آیپد او اس ۱۴ نگاه ویژه‌ای به این قابلیت داشته و آن را با ویژگی‌ها و امکانات بیشتری بروزرسانی کنند.
 
بهبود عملکرد ویجت‌ها در هوم اسکرین
در اوایل سال جاری میلادی، در خبرها آمده بود که اپل امسال پشتیبانی از ویجت‌ها در هوم اسکرین را به آی او اس ۱۴ اضافه خواهد کرد. اگرچه این امکان به لطف قابلیت Today View در آیپد او اس وجود دارد، اما کاربران با محدودیت‌هایی مواجه‌اند که اگر برطرف شوند قطعا می‌تواند بر محبوبیت آیپد او اس ۱۴ بیفزاید.
 
انتظار می‌رود که در آیپد او اس ۱۴، شاهد تغییراتی اساسی در هوم اسکرین آیپدها شاهد باشیم. برای مثال، می‌بایست این امکان برای کاربران فراهم شود تا بتوانند ویجت قابلیت‌های پرکاربردی همچون Tot را که برای ویرایش متون طراحی شده، به هوم اسکرین اضافه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.