تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 26, 2020
16:51 سه شنبه، 6ام خردادماه 1399
کد خبر: 112244

مدیرعامل الوپیک: قابلیت پرداخت آنی برای کمک به سفیران در دوران کرونا است

الوپیک به عنوان پلتفرم آنلاین جابه‌جایی مرسولات با ایجاد سرویس جدید پرداخت آنی قابلیت پرداخت لحظه‌ای هزینه مرسلات به سفیران خود را در پلفترمش ایجاد کرد، پیاده‌سازی این سرویس جدید موجب خواهد شد تا سفیران این پلتفرم دیگر از کاربران تقاضای دریافت وجه نقد نکنند.
 
مهدی نائبی، مدیرعامل الوپیک تاکید می‌کند که این قابلیت بیشتر از همه چیز برای کمک به سفیران این سرویس است که در دوران سختی که کشور به واسطه ویروس کرونا در آن قرار دارد بتوانند به سرعت به هزینه سفرهای خود دسترسی داشته باشند.
 
او در مورد جزییات این قابلیت جدید الوپیک به پیوست گفت:‌‌ «در راستای تمام تلاش الوپیک برای بهبود وضعیت سفیران و بهبود امکانات سرویس قابلیت پرداخت آنی را روی سرویس خود فعال کردیم تا به صورت روزانه سفریان به هزینه جابه‌جایی مرسولات خود دسترسی داشته باشند.» او ادامه داد: «در گذشته اکثر کاربران این تجربه را داشتند که سفیران از آنها می‌خواستند که به جای پرداخت آنلاین هزینه را به آنها به صورت نقد پرداخت کنند، حالا با این قابلیت دیگر نیاز به پرداخت پول نقد از سمت کاربران به سفیران الوپیک نیست و این سفیران می‌توانند در همان روز پول تمام سفرهایی که رفته‌اند را از طریق حساب خود دریافت کنند.»
به باور او در شرایطی که استفاده از پول نقد در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا خطرناک است این قابلیت در این زمینه نیز می‌تواند به کاهش چرخه انتقال این ویروس کمک کند. به گفته نایبی هم اکنون الوپیک با دو بانک پاسارگاد و سامان قراردادی منعقد کرده که براساس آن سفیران این شرکت می‌توانند در هر روز از هفته و در ۲۴ساعت شبانه‌روز درآمد اعتباری خود را به حساب بانکی‌شان انتقال دهند.
پیش از این نیز الوپیک در خبری اعلام کرده بود که برای دسترسی بیشتر سفیران به «پرداخت آنی» به زودی با ۱۲ بانک دیگر قرارداد امضا می‌کنیم تا افراد در هر بانکی حساب فعال داشته باشند، امکان تسویه لحظه‌ای درآمد خود را داشته باشند.
 
کاهش انحصار اسنپ باکس
چندی پیش مدیرعامل الوپیک در گفت‌وگو با پیوست خبر از ایجاد انحصار اسنپ‌باکس رقیب این شرکت در بازار را داده بود که به گفته نایبی شرایط کار برای بسیاری از سفیران الوپیک را سخت‌ کرده بود. حالا نایبی اعلام می‌کند که به دنبال اطلاع رسانی‌های صورت گرفته اسنپ‌باکس کمی از این حرکت خود در بازار عقب‌نشینی کرده است.
 
نایبی در این مورد گفت: «از حدود یک ماه پیش تاکنون اتفاق‌های خوبی افتاده و اسنپ مجبور شده تعرفه جابه‌جایی مرسولات خود را که به شدت غیررقابتی کاهش داده بود افزایش دهد.» او معتقد است اطلاع‌رسانی در این زمینه به توقف این جریان کمک می‌کند جریانی که گسترش آن به سفیران فعال در این شرکت‌ها بیشتر از همه ضربه خواهد زد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.