اپراتورها

تلفن همراه

May 26, 2020
17:05 سه شنبه، 6ام خردادماه 1399
کد خبر: 112247

حقوق اردیبهشت پرسنل رسمی و قراردادی مخابرات در حال واریز شدن

حقوق اردیبهشت پرسنل رسمی و قراردادی شرکت مخابرات ایران با تاخیر شش روزه، امروز ۶ خرداد در حال واریز شدن است و طبق بررسی‌های پیوست، برخی از پرسنل حقوق اردیبهشت خود را دریافت کرده‌اند و مدیران مخابرات در گفت‌وگو با پیوست اعلام کردند روند پرداخت طبیعی است و تا فردا همه حقوق‌ها پرداخت می‌شود.
 
تاخیر تقریبا یک هفته‌ای در پرداخت حقوق پرسنل مخابرات ایران برای اولین بار است که در طول این سال‌ها به وقوع پیوسته و طبق تجربه پرسنل مخابرات پرداخت حقوق هر ماه در بازه ۲۵ تا ۳۰ هر ماه پرداخت ‌شده است که چندی است پرداخت‌ حقوق پرسنل مخابرات با تاخیر مواجه شده و اکنون به میزانی افزایش یافته که باعث افزایش نارضایتی پرسنل مخابرات شده بود و صدای اعتراض و انتقاد آنها در شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسید. در حال حاضر شرکت مخابرات ایران با بیشترین پرسنل رسمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران حدود ۱۳ هزار نیروی رسمی و قراردادی برآورد می‌شود.
 
شرکت مخابرات ایران به عنوان تنها اپراتور ارائه‌کننده خدمات مخابراتی کشور در حال حاضر با توجه به شرایط انحصاری که در بازار ارائه خدمات اینترنت ثابت و تلفن ثابت کشور دارد عملا اپراتور مسلط بازار مخابراتی کشور به شمار می‌رود که یک دهه پیش از بخش دولتی به بخش غیر دولتی واگذار شد. در حال حاضر سهامداران مخابرات ایران، کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، دولت، سهام عدالت و سهامداران بورسی هستند.
 
بر اساس این گزارش در حال حاضر علاوه بر تعویق حقوق پرسنل مخابرات ایران، مهمترین چالش مخابرات ناتوانی در سرمایه‌گذاری برای توسعه خدمات اعلام شده است؛ چنانکه هفته پیش مجید صدری، مدیرعامل مخابرات ایران پس از دیدار معاون رییس جمهور با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران میزان، گفت سرمایه‌گذاری برای توسعه اینترنت پرسرعت ثابت با تکنولوژی‌های VDSL و FTTH بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
صدری در خصوص این میزان سرمایه‌گذاری اعلام کرد که طرح نحوه تامین سرمایه مورد نیاز به هیات مدیره ارائه شده است و در صورت توافق سهامداران و هیات مدیره مخابرات شرایط تامین سرمایه فراهم خواهد شد هرچند برخی اختلاف میان سهامداران دولتی و غیر دولتی را مانع جدی در تامین سرمایه برای توسعه مخابرات می‌دانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.