اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

May 30, 2020
11:03 شنبه، 10ام خردادماه 1399
کد خبر: 112350

توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه برنامه امسال سازمان فضایی

رییس سازمان فضایی ایران توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه را از اولویت‌های این سازمان در سال جهش تولید دانست و گفت: در این راستا تلاش کردیم فناوری‌های فضایی کاربردی در حوزه‌هایی چون تصویربرداری، مدیریت بلایای طبیعی، کشاورزی، هواشناسی و در سایر حوزه‌ها را توسعه دهیم.
 
مرتضی براری در رویداد ایده شوی دات راینکس؛ ارائه ایده در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی، افزود: در سازمان فضایی علاوه بر توسعه متوازن زیر ساخت‌های فضایی، توسعه خدمات فضا پایه را به عنوان یکی از اولویت‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: بر این اساس در دو سال گذشته تلاش کردیم فناوری‌های فضایی کاربردی را در حوزه‌هایی چون تصویربرداری، مدیریت بلایای طبیعی، کشاورزی، هواشناسی و در سایر حوزه‌ها توسعه دهیم.
 
براری با بیان اینکه سال جاری مزین به نام سال "جهش تولید" است، خاطر نشان کرد: در این راستا تلاش می‌شود که با همکاری بخش خصوصی و دولتی جهش تولید را در توسعه کسب و کارهای این عرصه و ارائه خدمات جدید فضاپایه به جامعه ایجاد کنیم.
 
رییس سازمان فضایی ایران برگزاری رویداد ایده‌شو دات راینکس را در راستای ایجاد جهش در توسعه کسب و کارهای فضاپایه دانست و یادآور شد: در این رویداد ۱۴ ایده ارسال شد، ضمن آنکه ۱۷ شرکت توانمند در این عرصه توانمندی‌های خود را ارائه کردند.
 
براری ابراز امیدواری کرد که تلاش فعالان این عرصه در این رویداد ۳ روزه منجر به توسعه فناوری‌های فضاپایه کشور شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.