تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 30, 2020
11:47 شنبه، 10ام خردادماه 1399
کد خبر: 112366

مهلت یک ماهه رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی برای الکترونیکی شدن 40 خدمت پرکاربرد

ICTna- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از مهلت یک ماهه رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی برای الکترونیکی و غیرحضوری شدن 40 خدمت پرکاربرد خبر داد.
 
Bagheriasl,.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضا باقری اصل با اعلام این خبر گفت: با دستور رئیس جمهور، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز مسوولیت رسیدگی و پیگیری ارایه این خدمات را برعهده دارد.
 
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز پیش از این در گزارشی به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفته بود: پیشرفت پروژه ها در دستگاه ها خوب نیست و به اهداف مان در سال 99 نمی رسیم. گزارش وضعیت موجود را می دهیم و در دسترس همگان هم قرار دارد اما بحثی که داریم این است که 10 پروژه حائز اهمیت را به رئیس جمهور گزارش کردیم تا در یک مهلت ویژه به دستگاه ها ابلاغ کنند تا انجام دهند.
 
او اسامی دستگاه ها را شامل بانک مرکزی، بورس، آموزش و پرورش، سامانه بیمه سلامت و تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، ناجا و وزارت علوم عنوان کرده بود.
 
حسن روحانی، رئیس جمهوری کشور نیز در مراسم افتتاح پروژه های پیشران اقتصاد دیجیتال، یکی از اهداف مهم دولت را توسعه دولت الکترونیکی ذکر کرد و گفت: مردم باید خدمات شان را راحت تر، بدون سفر و مراجعه و حتی از طریق موبایل دریافت کنند.
 
به گفته او، در دولت الکترونیکی، فضای باز ارتباطات و فضای مجازی ارزان، امن و قابل اعتماد برای مردم بسیار مهم است و ارتباطات، سفارش گیری، انفاق، صله رحم، پرداخت و دریافت و ارایه خدمات بانکی مردم همه در این فضا آماده است و در شرایط ویروس کرونا کمک بسرایی به ما کرد.

رئیس جمهور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته است تا پایان سال قدم های مهمی در دولت الکترونیکی برداشته شود و همه دستگاه ها و قوای دیگر نیز بتوانند در توسعه آن کمک کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.