تلفن همراه

دورکاری باعث رونق بازار فروش دستگاه های پوشیدنی شد

ICTna- میزان عرضه دستگاه های پوشیدنی در سه ماهه نخست سال 2020 با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده بطوریکه بخش هدست های بی سیم رشد 70 درصدی داشته که ناشی از دورکاری کارکنان و نیاز به قطع صداهای ناخواسته بوده است.
 
AplWatch42-34R-HomeScreen-PRINT-770x285.jpg
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی های موسسه IDC نشان می دهد که بازا دستگاه های پوشیدنی بطور کلی شاهد رشد 29.7 درصدی در مقایسه با همین زمان در سال 2019 بوده است.
 
بیشترین رشد هم مربوط به بخش «شنیدنی ها» بوده و به طور خاص هدست ها و هدفون های بی سیم بوده است که رشد 68.3 درصدی را تجربه کرده و 54.9 درصد از کل بازار 72.6 میلیونی دستگاه های پوشیدنی را به خود اختصاص داده است.
 
دسته بعدی محصولات بازار پوشیدنی ها شامل مچ بندها و ساعت های هوشمند می شود. IDC تخمین زده است که عرضه مچ بندها رشد 16.2 درصدی داشته است که معرفی و عرضه فیت بیت جدید نیز کمک زیادی به آن کرده است. 
 
در این میان دسته محصولات ساعت کاهش 7 درصدی داشته است که IDC بر این باور است که دلیل آن متوقف شدن زنجیره تامین به دلیل شیوع ویرویس کووید 19 در چین است. این درحالی است که پیش بینی های قبلی از این قرار بود که این بازار رشد 20 درصدی را شاهد خواهد بود و پیش بینی می شد حجم ساعت های اپل رشد 23 درصدی در سه ماهه نخست داشته باشد و به رقم 7.6 میلیون برسد.
 
نیل ماوستون، مدیر اجرایی موسسه تحلیل های استراتژی با اشاره به اینکه سهم بازار جهانی ساعت های هوشمند اپل از 54 درصد به 55 درصد رسیده که بیشترین میزان در دو سال گذشته محسوب می شود، گفت: ساعت اپل رقابت جدی با رقبای گرسنه خود از جمله گارمین و سامسونگ دارد و نیمی از بازار جهانی ساعت های هوشمند را در اختیار دارد و رقیب بی بدیل این صنعت باقی خواهد ماند.
 
از سوی دیگر، IDC میزان فروش ساعت های هوشمند اپل را در سه ماهه نخست 4.5 میلیون دستگاه عنوان کرد که در مقایسه با همین زمان در سال قبل دو درصد کاهش یافته است.

​​