اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 31, 2020
15:33 یکشنبه، 11ام خردادماه 1399
کد خبر: 112442

90 درصد مراکز بهداشتی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند

  با دستور ریاست جمهوری و حضور وزیر ارتباطات، پروژه‌ زیرساختی حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارزش 2 هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان روز پنج‌شنبه از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی با استان‌ها افتتاح شد.
 مجتبی ساکی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در مصاحبه با خبرنگار روزنامه همدان پیام در تشریح این پروژه ها گفت: آنچه برای ارائه خدمات به مردم، شرکت‌ها و ادارات دولتی نیاز داریم زیرساخت مرکز داده است زیرا آنها نیاز دارند که اطلاعات خود را در جایی امن ذخیره کنند که همین پروژه زیرساخت ابری شبکه ملی اطلاعات می‌تواند پاسخگوی این نیاز و بسیاری نیازهای دیگر باشد.
مجتبی ساکی افزود: در طرح شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) مرکز داده‌ای تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند فضای ذخیره‌سازی سرور و خدمات نرم‌افزاری را از این مرکز دریافت کنند و برای استفاده از این خدمات باید پهنای باند اینترنت کیفیت لازم را داشته باشد.
مدیرکل ارتباطات استان ضمن اشاره به پهنای باند ورودی استان افزود: از ابتدای آغاز اپیدمی ویروس کرونا با افزایش مصرف اینترنت در استان به 95 گیگابایت رسید.
 
ساکی گفت: 90 درصد مراکز بهداشتی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند یعنی از تعداد 932 مرکز بهداشتی در استان همدان، 862 مرکز به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.
 
وی ادامه داد: پروژه‌های در دست اجرا در استان نیز تکمیل مسیرهای شبکه پشتیبان دیتا، توسعه فیبر نوری روستایی و ‌اتصال مدارس روستاها به شبکه ملی اطلاعات است و تاکنون 85 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان به این شبکه متصل شده‌اند.
ساکی افزود: درحال‌حاضر 95 درصد از پوشش روستایی تلفن همراه مطلوب است و 96 درصد از جاده‌ها نیز تحت پوشش قرار دارند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.