امینت

تلفن همراه

May 31, 2020
17:32 یکشنبه، 11ام خردادماه 1399
کد خبر: 112454

مدیرمالی هواوی نخستین دعوای حقوقی اش در پرونده استرداد به آمریکا را باخت

ICTna- وانژو منگ، مدیر مالی هواوی و فرزند بنیانگذار این شرکت، نخستین دعوای حقوقی اش در کانادا را باخت و حالا با پرونده استرداد به آمریکا مواجه شده است.
 

Huawei-CFO.jpeg

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، خبر دستگیری او که در میان ازدحام اخبار مختلف طی چند ماه گذشته گم شده بود، دوباره توجه بین المللی را به خود جلب کرده است.

 
این موضوع نه تنها یک پرونده حقوقی برجسته است که می تواند سابقه ای برای پیشبرد موارد مشابه باشد، بلکه به عنوان سوختی روی روابط خصمانه ایالات متحده و چین ریخته خواهد شد.
 
دادگاه عالی بریتیش کلمبیا در این باره گفته است: بنا به دلایلی که ارایه خواهم داد، به نظر می رسد که ادعاهای مطرح شده، به تاثیر تحریم های آمریکا بستگی دارد. هرچند که آن تاثیرها در تعیین مجرمیت دوگانه نقش اساسی ایفا خواهند کرد. به همین دلیل، درخواست خانم منگ رد می شود.
 
هرچند این یک باخت بزرگ برای منگ و هواوی محسوب می شود اما این تازه گام اول است. دادگاه بعدی این پرونده مشخص خواهد کرد که آیا منگ باید به آمریکا مسترد شود یا نه.
 
به محض دستگیری مدیر مالی هواوی و مواجهه با پرونده استرداد او به آمریکا به دلیل نقض تحریم ها، تیم حقوقی منگ به دلیل مبهم بودن موضوع "مجرمیت دوگانه" اعتراض خود را اعلام کرد. این قانونی در پرونده های استرداد است که براساس آن، تنها زمانی مجرم قابل استرداد است که استرداد به لحاظ ارتکاب جرائمی باشد که مطابق قانون هر دو کشور قابل مجازات باشد.
 
تیم حقوقی هواوی مدعی است که منگ ظاهرا قوانین تحریم آمریکا علیه ایران را و نه قوانین تحریم کانادا را نقض کرده است و مجرمیت دو گانه درباره او صدق نمی کند. هرچند که دادگاه عالی تایید کرده است که قوانین مرتبطی نیز در کانادا وجود دارد و منگ واجد شرایط استرداد است.
 
هواوی در اطلاعیه ای با اشاره به اینکه از تصمیم دادگاه عالی بریتیش کلمبیا ناامید شده و بارها با اطمینان گفته خانم منگ بی گناه است، اعلام کرد: هواوی برای احقاق عدالت و آزادی در حق خانم منگ همچنان کنار او خواهد ماند.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: انتظار می رود سیستم قضایی کانادا در نهایت بی گناهی خانم منگ را ثابت کند و تیم حقوقی او تا اجرای عدالت به صورت خستگی ناپذیر روی این پرونده کار خواهد کرد.
وانژو منگ، در دسامبر 2018 هنگامی که در فرودگاه ونکوور قصد عزیمت به چین را داشت، دستگیر شد. کانادا او را به درخواست آمریکا با ادعای نقض تحریم ها علیه ایران و با فریب دادن بانک های آمریکا در سال 2013 با عدم برقراری ارتباط با شرکت چینی Skycom که با طرف های ایرانی فعالیت می کند، دستگیر کرد.
 
آمریکا در تلاش است با به ثمر رساندن پرونده استرداد، او را برای محاکمه به کشور خود ببرد و او تا حصول نتیجه همچنان در منزل شخصی اش در ونکوور در بازداشت خانگی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.