اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 31, 2020
23:45 یکشنبه، 11ام خردادماه 1399
کد خبر: 112455

ایرانسل و رگولاتوری محتوای صدا و سیما تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

ایرانسل و «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)» تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این تفاهم‌نامه طی مراسمی در روز یکشنبه 11 خرداد 1399 با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل و دکتر سیدصادق امامیان رئیس ساترا و وحید فرهمند معاون حقوقی ساترا، در محل سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجاری (ساترا)، به امضا رسید. هدف این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های ایرانسل و ساترا و ارتقای کیفیت خدمات قابل ارائه است.
 
همکاری در توسعۀ فناوری‌های روزآمد تنظیم‌گری بازار صوت و تصویر مجازی از طریق تأسیس و استفادۀ بهینه از ظرفیت‌های یک شتاب‌دهندۀ فناوری‌های تنظیم-یار (Reg. Tech.) در حوزۀ رسانه‌های نوین، از مواردی است که ایرانسل و ساترا بر اجرای آن توافق کرده‌اند.
 
مدیرعامل ایرانسل در این مراسم طی سخنانی تأکید کرد: زیرساخت‌های ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، این آمادگی را دارد تا تناسب بهره‌مندی از محتواهای صوتی و تصویری، به سمت حجم ترافیک داخلی سنگینی پیدا کند که دستیابی به این هدف نیازمند همکاری نهادهای مختلف است.
معاون دیجیتال شرکت ایرانسل نیز در بخش دیگری از این نشست، با توجه به ارائه خدمات صوتی و تصویری توسط ایرانسل بر بسترهای گوناگون نظیر لنز، تأکید کرد: ایرانسل لزوماً نگاه اقتصادی به این بخش از فعالیت‌های خود ندارد و در صدد است تا در راستای رسالت و مسؤولیت اجتماعی، فعالیت‌های خود را گسترش دهد. صمدی ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه، موجب شناخت بهتر نهاد قانون‌گذار از بازار شود تا در تنظیم‌گری‌های بعدی از آن بهره گرفته شود.
 
همچنین رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی طی سخنانی گفت: با عملیاتی شدن این تفاهم نامه و حضور ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، امیدواریم به شاخص‌های در نظر گرفته شده نزدیک‌تر شویم. حضور ایرانسل باعث خیر برای کشور و صنعت شده است چرا که امروز دیگر نمی‌توان نقش ایرانسل به عنوان اپراتوری که بخش مهمی از ترافیک اینترنت ایران را بر عهده دارد، نادیده گرفت. امروزه صنعت صوت و تصویر وابستگی انکار ناپذیری به زیرساخت‌های ایرانسل دارد و خوشحالیم که ایرانسل نیز همواره رویکردی همراهانه در پیش گرفته است.
 
معاون حقوقی ساترا نیز در این مراسم، با اشاره به ظرفیت‌های ایرانسل، گفت: ما به عنوان بخشی از نهاد قانون‌گذاری، ادبیاتمان این است که «چه باید بکنیم؟» و از ایرانسل هم با توجه به ظرفیت و عملکردی که داشته است، همین را می‌خواهیم تا با تعریف کارهای مشخص و حجم مخاطبانی که دارد، با ما همراهی کند.
در این مراسم، همچنین بر ایجاد کارگروهی برای عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه، با حضور معاون دیجیتال ایرانسل و معاون حقوقی ساترا توافق شد.
 
ایرانسل پس از دریافت مجوز ارائۀ خدمات تلویزیون تعاملی، با ارائۀ اپلیکیشن «لنز» جدیدترین محتوای صوتی، تصویری و پخش زندۀ رویدادها و برنامه‌های تلویزیونی را به کاربران این اپلیکیشن ارائه کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.