رسانه‌های اجتماعی

June 1, 2020
14:52 دوشنبه، 12ام خردادماه 1399
کد خبر: 112495

کمک یک میلیون دلاری یوتیوب برای مبارزه علیه نژادپرستی

یوتیوب از اختصاص یک میلیون دلار کمک مالی به مرکز «Center for Policing Equity» خبر داد تا همبستگی خود برای مبارزه علیه نژادپرستی و خشونت نشان دهد.
 
یوتیوب که تحت مالکیت آلفابت قرار دارد، با انتشار توییتی در فضای مجازی اعلام کرد که این کمک مالی به منظور حمایت از تلاش‌های این مرکز در جهت مقابله با بی‌عدالتی‌های اجتماعی اهدا شده است. البته یوتیوب هیچ اشاره‌ای به اعتراض‌های روزهای اخیر در مینیاپلیس آمریکا که در پی کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به دست یک افسر پلیس در جریان است، نکرد. درک چاوین، افسر پلیسی بود که با گذاشتن پای خود روی گردن جورج فلوید مسبب مرگ وی شد.
 
مرکز Center for Policing Equity، نهادی است که از دانشمندان و پژوهشگرانی که در زمینه اجرای برابری و مبارزه با نژادپرستی فعال هستند، تشکیل شده است. این سازمان با مراکز پلیس همکاری دارد و از اطلاعات آن‌ها به منظور مقابله با اقدامات تبعیض‌آمیز استفاده می‌کند
 
ناگفته نماند که یوتیوب نیز در طی سال‌های اخیر به دلیل انتشار محتواهای حاوی مضامین نژادپرستانه و افراطی‌گری مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. این شرکت در ماه ژوئن سال گذشته، قوانینی را جهت مقابله با انتشار هرگونه ویدیوی حاوی محتوای نژادپرستی علیه جنسیت، سن، مذهب و غیره در پلتفرم خود اعمال کرد.
 
طبق گزارش اخیر که توسط آلفابت، شرکت مادر یوتیوب، منتشر شده، این مجموعه توانست در سه ماهه نخست سال 2020 میلادی، سودی معادل 6.8 میلیارد دلار از فروش 41.2 میلیارد دلاری محصولات و خدمات خود بدست آورد. میزان درآمد یوتیوب نیز در این بازه زمانی، برابر با 4 میلیارد دلار عنوان شد که نشان از افزایشی 33 درصدی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.