تلفن همراه

گوشی

June 2, 2020
12:00 سه شنبه، 13ام خردادماه 1399
کد خبر: 112532

افت فروش 20 درصدی گوشی در سه ماهه نخست 2020

بازهم آمارهای ناامیدکننده از تاثیر همه‌گیری کرونا بر دنیای فناوری؛ طبق گزارشی که اخیرا از سوی مرکز تحیقاتی گارتنر (Gartner) منتشر شده، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه نخست سال جاری میلادی افتی 20.2 درصدی را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرد.
 
طبق اطلاعات این گزارش، به استثنای شیائومی، شرکت‌های برتر عرضه‌کننده گوشی در این بازه زمانی، افت فروش محسوسی را ثبت کردند به طوری که سامسونگ و هواوی به ترتیب 22.7 و 27.3 درصد از فروش خود را از دست دادند و فروش گوشی‌های اوپو نیز حدود 19.1 درصد افت داشت.
 
در این میان، اوضاع برای اپل کمی‌بهتر از دیگر رقبایش بود و کاهش 8.2 درصدی فروش برای آن ثبت شده است. شیائومی‌اما که بهترین عملکرد را در میان غول‌های این عرصه داشت، برخلاف رقبای خود، افزایش فروش 1.4 درصدی را در سه‌ ماهه‌ای که جهان به شدت درگیر ویروس کرونا بود، تجربه کرد.
 
به گفته تحلیلگران، این کاهش فروش دلیلی نداشته جز همه‌گیری کرونا و تاثیرات آن بر وضعیت اقتصادی جهان و همچنین دستورات دولت‌ها به مردم برای ماندن در خانه جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس.  با این حال، برخی از کارشناسان بر این عقیده‌اند که ورود فناوری 5G به گوشی‌های هوشمند می‌تواند تا حدودی کاربران را به خرید مدل‌های جدید در ماه‌های پیش رو ترغیب کند.
 
آنت زیمرمن، از تحلیلگران مرکز گارتنز بر این باور است که اگر شاهد همه‎‌گیری این ویروس نبودیم، اپل می‌توانست رکورد جدیدی را در فروش گوشی‌های آیفون خود ثبت کند. در واقع، مشکلاتی که برای تامین کنندگان قطعات محصولات این شرکت بوجود امد و همچنین شرایط نامساعد اقتصادی مردم، مانع از تداوم روند رو به رشد فروش گوشی‌های این شرکت شدند.
 
در مجموع، می‌توان گفت که نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها شاهد احیای دوباره این بازار باشیم. هنوز چیزی در خصوص آینده ویروس کرونا مشخص نشده؛ با این حال کشورها به تدریح در حال بازگشایی کسب‌وکارها و همچنین ازسرگیری فعالیت‌ها هستند و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.